Ezt nézed:  / Hírek / Suli / Az év tanára pályázati interjú – Koszecz Györgyi

Az év tanára pályázati interjú – Koszecz Györgyi

A Középsuli.hu ismét megrendezi Az Év tanára pályázatát, melyben megválasztjuk a 2016-os év legjobb tanárát. Ti beküldtétek nekünk kedvenc tanáraitokat, mi pedig kiküldtünk nekik egy standard kérdéssort. A kérdések alapján kiválasztottuk azokat a tanárokat, akiket az elkövetkező napokban bemutatunk nektek. Közülük lesz lehetőségetek megszavazni a 2016-os év tanárát!

Név: Koszecz Györgyi

Iskola: Békéscsabai Erzsébethelyi Általános Iskola

Szak: magyar nyelv és irodalom

 

Mi motiválta, hogy a tanári pályát válassza? Mennyi ideje tanít?

32 éve tanítom a magyar nyelv és irodalmat a békéscsabai Erzsébethelyi Általános Iskolában, ahova egyébként diákként is jártam. Engem az irodalom szeretete és kiváló tanáraim példája inspirált a pályaválasztásban. Édesanyám óvodában dolgozott, a gyerekek szeretetét, a velük való törődést, fejlődésük élvezetét otthonról hoztam.

2.Milyen módszereket tart a legmegfelelőbbnek és melyeket alkalmazza az órákon?

A pályán eltöltött évek tapasztalata megmutatta számomra, mely módszerek a leghatékonyabbak. Igyekszem tanulóimat minden órán játékosan foglalkoztatni, élményekhez juttatni, a tudáshoz vezető utat megmutatni, megtanítani számukra. A humort módszerként használom, a nevetés, a jókedv falakat dönt le.

Mennyire tartja fontosnak a jó tanár-diák viszonyt?

Minden eredményes munka mögött ott van a felek pozitív együttműködése. Ez a tanár – diák viszonyban még fontosabb, hiszen nemcsak megértetni, hanem megszeretetni  is akarom az anyanyelvet, ehhez pedig a jó tanár – diák viszony elengedhetetlen. Törekszem a bizalmas kapcsolat kialakítására, hiszen az oktatás mellett a nevelés is fő feladatom, ami feltétlen bizalom nélkül nem megy.

A jövőben milyen változtatásokat szeretne véghez vinni? ( továbbképzések, módszertani változások stb.)

Nekem is tanulnom kell, elsősorban az informatika, a számítástechnika területén mutatkoznak hiányosságaim. Ezeket igyekszem pótolni, és – akár tanítványaim segítségével is – fejlődni ezen a területen.

Ön szerint egy tanárnak a tanításon túl milyen feladata van a diákokat érintően?

A pedagógus egész személyiségével „dolgozik”, és a tanuló egész személyiségére hat! Feladatomnak tartom – de nem érzem munkának -, hogy a legfontosabb emberi értékeket közvetítsem tanítványaimnak.

Pedagógusként mit tekint a legnagyobb sikerének?

Minden vidám és tevékeny óra siker! Sikerként élem meg, ha minden tanítványom eredményesen zárja a tanévet, ha jól érzi magát az iskolában, az óráimon. Az Év tanára pályázatra jelölés meghatott, és hogy rám gondoltak, sikernek tartom.

Melyek a tanári pálya legnehezebb pillanatai?

A  tanulók közti eltérő szociális és anyagi helyzetet, az ebből adódó hátrányt, nehézségeket, és hogy nem tudok ez ellen tenni, nagyon nehezen élem meg. A hosszú évek alatt előfordult, sajnos, hogy baleset, betegség és egyéb tragédia árnyékolta be egy-egy tanítványom életét, ezek a legszörnyűbb pillanatok!

Hogyan reagálhat egy tanár a kínos helyzetre?

Nem léphetek ki önmagamból, minden helyzetben, a kínos helyzetekben is önmagam vagyok, a saját vérmérsékletem, habitusom, empátiám segít, irányít a egy-egy szituáció megoldásában, és az, hogy tudok 10-ig számolni! ☺