Az okos szemüveg elhasalt a mindennapi életben

Rovat

Megosztás

Te tudnád nap mint nap egy okos szemüvegen keresztül szemlélni a világot? A futurisztikus mozifilmekben már-már robotszerűen éljük életünket, és minden feladatunkat gépekre bízzuk. A Célkeresztben a Z generáció konferencián Nick Sohnemann a technológia marketingben elfoglalt jövőbeli szerepéről mesélt. 

Nick Sohnemann, a német Futurecandy ügyvezetője igazi showmanként robbant be a terembe, sőt még a konferansziét is félbeszakította, saját belépőjének hatásossága érdekében. Az előadása alatt egy percre sem hagyta lankadni a közönség figyelmét, sorra mutatta be az egyelőre még futurisztikusnak tűnő innovációkat, melyekkel titeket céloznak majd a jövőben. Talán már holnap.

Rengeteget beszéltél az okos szemüvegekről és azok mindennapivá válásáról. El tudsz képzeli egy olyan világot, ahol az emberek úgy járnak-kelnek az utcán ezekkel a szemüvegekkel, hogy nem szólnak egymáshoz, és kívülről úgy néznek ki, mint akik magukban beszélnek és vakon tapogatják a levegőt maguk előtt?

“Az embereknek mindig szüksége lesz szociális kapcsolatokra, sosem lesznek 24 órán keresztül a virtuális világban. Szükségük van arra, hogy egymással beszélgessenek. Ezért is repülünk annyit – igény van arra, hogy ne csupán a monitoron át lássuk egymást, hanem személyesen is.

De természetesen, azt el tudom képzelni, hogy speciális területeken, mint például a marketing, igenis lesz szerepe ezeknek a szemüvegeknek, hiszen nagyon sok mindent meg lehet mutatni az embereknek ezen keresztül. Száguldozhatnak cabrio-kban vagy sétálhatnak a sivatagban – a szemüvegekkel a szórakoztatás új világába lépünk.

Már csak azért sem tudom elképzelni azt a világot, ahol az emberek csak a virtuális szemüvegekre támaszkodnak, mert itt van például a Google Glass, ami már évekkel ezelőtt megjelent, viszont mégsem aratott akkora sikert a hétköznapi életben. Munkában, ha mindkét kezednek szabadnak kell lennie, hasznos lehet egy ilyen kütyü, de mint mindennapi szemüveg, a Google Glass elhasalt.”

Nick és Straub Böbe, szervező
Nick Sohnemann és Straub Böbe, szervező

 

Említetted a storytelling fogalmát az előadásod során. Rengeteget hallani ennek fontosságáról a kommunikációs szférában. Gondolod, hogy ez lehet akár a legerősebb eszköz, amivel felkelthetjük a fiatal generációk figyelmét?

“A storytelling csak egy dolog. Kell, hogy legyen mögötte egy kiváló termék is. Hiába jó a storytelling, ha valami hülyeséget akarunk eladni vele, sőt nem is lehet. De mindenképpen egy remek figyelemfelkeltő eszköz. A probléma manapság szerintem az, hogy mégha a márkák rendelkeznek is jó sztorikkal, sokszor nem a megfelelő platformot használják annak kommunikálására. Ha van egy jó történet, ne csak tévészpotokban hirdessük! Ott van az Instagram, most már a Snapchat is, ahol szintén nagy közönséget érhetünk el. Marketingesként fontos ismerni az új média által nyújtott lehetőségeket, és úgy használni őket, ahogy a legjobban tud érvényesülni az üzenetünk.”

Van olyan felület, amit jobbnak mondhatunk a másiknál? Mondhatjuk például, hogy a Facebook jobb, mint az Instagram vagy a Snapchat?

“A Facebook egy nagyon egyedi eszköz, ahol a legkevésbé irritálóak a reklámok, hiszen gyakorlatilag beépülnek a normál hírfolyamba. Ráadásul a felhasználónak releváns és érdekes tartalommal tölti fel ezeket a helyeket, ezért sosem idegesítő. Ugyanakkor Istagramon és Snapchaten sokkal nagyobb interaktivitást lehet elérni, mert ott az emberek nem számítanak reklámokra, és meglepi őket, ha mégis találkoznak velük. De a logikája ugyanaz, mint a Facebooknak: nem szabad félbeszakítani őket. Ha így teszünk, akkor a felhasználók kedvelni és követni fogják a márkánkat, mert maguktól látni akarják a termékeinket.”

Ha végeztél a cikkel, nézz bele legújabb epizódunkba!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Kövess minket!

75,534RajongóLike
173,768KövetőKövess be
143,000KövetőKövess be
347,000FeliratkozóFeliratkozás

Legfrissebb

Insta