Év tanára pályázati interjú – határon túl

Rovat

Megosztás

A Középsuli.hu ismét megrendezi Az Év tanára pályázatát, melyben megválasztjuk a 2016-os év legjobb tanárát. Ti beküldtétek nekünk kedvenc tanáraitokat, mi pedig kiküldtünk nekik egy kérdéssort. A válaszok alapján szakértőinkkel együtt kiválasztottuk azokat a tanárokat, akiket az elkövetkező napokban bemutatunk nektek. Idén először a Bethlen Gábor Alapkezelővel együttműködve határon túli magyar pedagógusokat is jelöltek különböző pedagógus szervezetek. Velük is készítettünk interjúkat, s a válaszok alapján közülük is kiválasztottuk a legjobbakat. Közülük lesz lehetőségetek megszavazni a 2016-os év tanárát!

Név:  Nyilas Éva            

Iskola:  Közgazdasági és Kereskedelmi Iskola Zenta

Szak:  közgazdász szak

 

Mi motiválta, hogy a tanári pályát válassza? Mennyi ideje tanít?

Világ életemben szerettem emberekkel foglalkozni. Mivel közgazdasági egyetemet fejeztem, csak titkon reméltem, hogy a tanári pályát választhatom, így amikor lehetőségem nyílt pályázni a zentai Közgazdasági és Kereskedelmi iskolába tanárnak, be is adtam az önéletrajzom. Nagyon megörültem, amikor rám esett a választásuk!

  1. november 4-től tanítok, vagyis már hat és fél éve.

 

Milyen módszereket tart a legmegfelelőbbnek és melyeket alkalmazza az órákon?

Az aktív tanítási módszert tartom a legmegfelelőbbnek. Igyekszem minden órámon alkalmazni. Megpróbálom minél jobban bevonni a diákokat a tanórák folyamatába érdekes témákkal, életből vett példákkal. Szeretem, ha az órákon vita alakul ki, ha a diákok elmondják a véleményüket az adott témával kapcsolatban. Gazdasági szaktantárgyaknál ez nálam jól bevált módszer. Véleményem szerint ez segít a tananyag megértésében is.

 

Mennyire tartja fontosnak a jó tanár-diák viszonyt?

Nagyon fontosnak tartom a jó tanár-diák viszonyt, mely a kétirányú tiszteleten alapul. A diákok életében fontos szerepet töltünk be, hiszen sok időt töltünk velük. Ezért nem csak a tanáraik vagyunk, hanem sokszor szülői, bírói, pszichológusi, baráti szerepben is helyt kell állnunk. Fontosnak tartom, hogy pozitív példaképként tekintsenek ránk, tanáraikra.

 

A jövőben milyen változtatásokat szeretne véghez vinni? ( továbbképzések, módszertani változások stb.)

A jövőben szeretnék még több olyan továbbképzésen részt venni, amelyek a tanítási módszerekről szólnak. Szeretném tovább képezni magam e téren. Még érdekesebbé szeretném tenni óráimat a diákok számára, mellyel megszerettethetem az általam tanított tantárgyakat.

 

Ön szerint egy tanárnak a tanításon túl milyen feladata van a diákokat érintően?

Egy tanárnak a tanítói munkán kívül a nevelői munka a legfontosabb. Tanárként úgy gondolom a tanítás mellett fontos feladatom a diákok „életre” való nevelése is. Fel kell készíteni őket a tovább tanulásra, majd később a munkára. Ehhez elengedhetetlen, hogy jó csapatjátékos váljon belőlük. Fontosnak tartom az önbecsülésük, magabiztosságuk növelését is, valamint az önértékelés megtanulását.

 

Pedagógusként mit tekint a legnagyobb sikerének?

Két olyan esetet említenék, amelyre sikerként tekintek.

Az egyik legnagyobb sikerélményem tavaly novemberben volt, amikor a mentorált diákom 4. helyezést ért el a “Pénzmágnes – Kulcs a gyarapodáshoz” Kárpát-medencei közgazdasági vetélkedőn. Büszkeséggel töltött el, hogy én is segíthettem neki a felkészülésben..

Pár évvel ezelőtt az egyik végzős diáklányom a tanácsomat kérte pályaválasztás ügyben. Sokat beszélgettem vele. Nagyon sok nehezítő körülmény volt a diák életében, ami miatt nem tudott dönteni. 2 év múlva felhívott a diáklány, hogy megköszönje a segítségem, és elmondta, nagyon jól tette, hogy annak idején a tanácsomra hallgatott.

         

Melyek a tanári pálya legnehezebb pillanatai?

Úgy gondolom, a tanári szakma nem könnyű. Számos nehézséggel és kihívással találkozunk nap, mint nap. Számomra a tanári pálya egyik legnehezebb pillanata, amikor olyan tananyagot kell átadnom a diákoknak, ami száraz, a diákok számára nehezen értelmezhető, idegen. Ilyenkor nagy kihívást jelent az érdeklődésüket felkelteni, érdekesebbé tenni az anyagot, mellyel könnyebben el tudják sajátítani az adott tárgyat.

Hogyan reagálhat egy tanár a kínos helyzetre?

Előfordul, hogy kínos helyzetbe kerülünk, illetve ha kínos szituáció szemtanúi leszünk. Véleményem szerint, ilyen esetekben a humor a legjobb megoldás, mellyel könnyen oldható a feszültség. Először gyorsan felmérem a kialakult helyzetet, és megpróbálom azt viccesen megoldani. Fontos, hogy belássuk azt, ha hibáztunk, de nem szabad, hogy a kínos helyzet miatt tönkre menjen az egész óra.  

Ha végeztél a cikkel, nézz bele legújabb epizódunkba!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Kövess minket!

75,534RajongóLike
173,768KövetőKövess be
143,000KövetőKövess be
347,000FeliratkozóFeliratkozás

Legfrissebb

Insta