Év tanára pályázati interjú – határon túl

Rovat

Megosztás

A Középsuli.hu ismét megrendezi Az Év tanára pályázatát, melyben megválasztjuk a 2016-os év legjobb tanárát. Ti beküldtétek nekünk kedvenc tanáraitokat, mi pedig kiküldtünk nekik egy kérdéssort. A válaszok alapján szakértőinkkel együtt kiválasztottuk azokat a tanárokat, akiket az elkövetkező napokban bemutatunk nektek. Idén először a Bethlen Gábor Alapkezelővel együttműködve határon túli magyar pedagógusokat is jelöltek különböző pedagógus szervezetek. Velük is készítettünk interjúkat, s a válaszok alapján közülük is kiválasztottuk a legjobbakat. Közülük lesz lehetőségetek megszavazni a 2016-os év tanárát!

 

Név: Császár Katalin

Iskola: Plugor Sándor Művészeti Líceum, Sepsiszentgyörgy

Szak: Fuvola tanár

 

Mi motiválta, hogy a tanári pályát válassza? Mennyi ideje tanít?

A megismerés vágya a szakmám iránt.

A pedagógusi pályámat meghatározták iskoláim, tanáraim és a családom. Az Élet iskolája megtanított, hogy hogyan kell céljaimért megküzdeni. Gyermekkoromban sokszor azt képzeltem, hogy fuvolát tanítok, és mindig is vágytam rá, nem kevés munka amig eljutottam idáig! Hála Istennek így alakult az életem, semmiért nem cserélném el.

Három évet tanítottam a Csíkszereda-i Nagy Isván Művészeti Líceumban.

Jelenleg 18-dik éve tanítok a Plugor Sándor Művészeti Líceumban.

 

Milyen módszereket tart a legmegfelelőbbnek és melyeket alkalmazza az órákon?

Eddigi tapasztalataim alapján motiválni, azaz késztetni, inspirálni a tanítványt arra, hogy saját képességeihez mérten gyakorlásra törekedjen és ezáltal is fejlődjön hangszerén, eléggé összetett dolog.

Soha nem gondolkoztam azon, hogy szavakban öntsem a módszeremet. Sose tudtam miért, de mindig tudtam mit kell cselekednem. Ennyit az én tanításomról, ezért nehéz a feladat.

A motiváció eredményessége függ tanártól, diáktól, kettőjük kapcsolatától, de legfőképpen attól, hogy mi tanárok „dolgozzuk ” a szakmánkat, vagy szeretettel műveljük. Azt gondolom talán az egyik legalapvetőbb dolog részünkről, hogy alázattal végezzük munkánkat, mert ha ez hiányzik, hiába akarunk bárkit bármire motiválni, kevésbé lesz eredményes.

 

Mennyire tartja fontosnak a jó tanár-diák viszonyt?

A Jó tanár diák viszonyt Nagyon fontosnak tartom!

A tanári hivatást és a tanítványt egyaránt nagyon kell szeretni ahhoz, hogy abból olyan pozitív fejlődést tükröző eredmény szülessen, ami elégedettséggel jár.

Számomra fontos, hogy bizalmi kapcsolatot alakítsak ki növendékeimmel. Ha a bizalom jelen van, az együttműködés is jelen van. Együttműködés által pedig gyorsabb fejlődés is várható.

Alapvető dolognak tartom, hogy ne csak diákként, hanem emberként is foglalkozzam minden egyes tanítványommal, ami- egyéni oktatásról lévén szó- könnyebben kivitelezhető. Nagy hangsúly fektetek tehát a tanítás mellett arra, hogy a gyerek érezze rajtam azt az őszinte érdeklődést és szeretetet, ami személyére irányul.

 

A jövőben milyen változtatásokat szeretne véghez vinni ? ( továbbképzések, módszertani változások stb.)

Mindenképpen fejlődni szeretnék, az elmélet gyakorlati alkalmazása számomra csak a tanulók segítségével lehetséges, véleményem szerint tánárrá nem a mesterek, hanem a tanítványok képeznek!

 

Ön szerint egy tanárnak a tanításon túl milyen feladata van a diákokat érintően?

Zenetanárnak lenni nem foglalkozás, hanem mély elkötelezettséget igénylő hivatás! Ha munkájával szebbé, nemesebbé teheti a világot, akkor rendben van. A zeneoktatás gyermekekkel és kis kamaszok nevelésével foglalkozik, akik rengeteg szeretetből fakadó türelmet igényelnek. Tehát két dolog fontos a feladatok megoldásához: Szeretet és Türelem- még a szakmai felkészültségnél is fontosabb.

 

Pedagógusként mit tekint a legnagyobb sikerének?

Ha a tanítványaimmal elérjük azt a célt amit kitűztünk! Ha a tanítványaim kedvét ébren tudom tartani, újra és újra fel tudom tankolni sikerélményekkel és örömmel, továbbá sikeresnek érzem a feladataim megoldását, ha elismerik a munkámat és ha, pozitívak  a  visszajelzések .

 

Melyek a tanári pálya legnehezebb pillanatai?

A pedagógus a saját személyiségével dolgozik, s mindannyiunkat érnek sikerek, kudarcok a pedagógus pályánk során.

 

Hogyan reagálhat egy tanár a kínos helyzetre?

Türelemmel és szeretettel!

Ha végeztél a cikkel, nézz bele legújabb epizódunkba!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Kövess minket!

75,534RajongóLike
173,768KövetőKövess be
143,000KövetőKövess be
347,000FeliratkozóFeliratkozás

Legfrissebb

Insta