Ezt nézed:  / Hírek / Pszicho, szex / Suli / Koffeinmérgezés? 6 dolog, amit NE csinálj Érettségi előtt!

Koffeinmérgezés? 6 dolog, amit NE csinálj Érettségi előtt!

Érettségi vizsgák? Keveset alszol? Utolsó pillanatban még megpróbálsz mindent magadba passzírozni? 😀 Figyelj magadra, a szervezetedre, mert történhetnek kínos esetek is. Nézzük, miket Ne kövess el! 🙂

(szerző: Zelei Violetta Anna)

1. NE pasizz / NE barátnőzz!

A szerelem mindent legyőz, de az érettségit nem! Koncentrálj az érettségi előtti napokban csakis magadra, a tanulásra. Ne vond el a figyelmed a szerelmeden való filozofálgatásokra, mert fontos perceket vesztegethetsz el, főleg, ha rosszabb esetben le vagy maradva az anyaggal. Meg fog várni utána is.

2. Ne igyál sok kávét!

Tudjátok mi az a KOFFEINMÉRGEZÉS? Személyes tapasztalatok útján jutottam el az alábbi következtetésekhez:

Kezdődik a

  1. Nem Tudok SEMMIT, vagyis nem ELEGET
  2. MINDENT elfelejtettem
  3. Még 1000 oldalt át kell néznem

agyi bajokkal. Utána ezt felváltja az

  1.  Én még MINDENT átnézek
  2. MINDENT tudok

című pozitív gondolatok ereje.

ÉS utána következik e gondolatok megvalósítása, amihez nagy segítség a KOFFEIN. A fáradt szemednek már már nem tudsz parancsolni, de Koffein után SUPERMAN-nek érzed majd magad. Ám ez nem tart örökké, és még egy rahedli oldal van hátra, és csak fáradsz és fáradsz… Ezután veszed magadhoz a következő adagokat, az érettségire való kivételes alkalomból, hogy ez egyszer ez nem lehet olyan gáz. Majd miután már a Szemedből is a Koffein folyik, 1 percet sem bírsz aludni. Így elmenni érettségire, vas tapsot igényel, főleg, hogy csak úgy érzed, hogy mindent át kell nézni, és nem is lett volna erre szükség. Szóval miután vérben úszó szemmel gyönyörűen megírtad az érettségit és hazaértél, a tünetek sem maradnak el.

érettségi 102

TÜNETEK:

  1. Zsibbadni kezd a tested minden porcikája, még a szád is, majd szinte semmid nem érzed
  2. A szíved brutális dobogása az EKG-s papírra rá sem férne
  3. A szemhéjad felett köveket helyeztek el
  4. Hányinger fejfájással párosulva

 

3. Ne fordulj be!

A negatív gondolatok, ergo “én úgy sem tudom megcsinálni” passzíváid az agyadat is átverhetik, és elképzelhető, amit még tudsz is, az is a felejtés homályába kerül.

Vegyünk egy példát:

Két kis növény reakcióját figyelték meg egy kísérletnél, miszerint az egyik kis növényt folyamatosan dicsérték, simogatták, a másik virágot viszont szidták. Az egyik kis növény szépen kivirágzott, míg a másik elhervadt, pedig mind két növényt ugyanúgy locsolták.

Ha negatív gondolatokat közvetítesz magadnak, a saját agyad is elhiszi.

4. Ne hagyj mindent az utolsó pillanatra!

Készíts tanulási tervet, hogy könnyebben beoszthasd a felkészülésre szánt időt. Persze az érettségi előtti napokban erre magadtól is rájössz, de ha továbbtanulási szándékod van, jobb ezt a tanácsot hosszútávon megfogadnod, mert különben százszor eszedbe fog jutni a miért nem kezdtem előbb tanulni előbb című.. és százszor meg is bánod.

5. NE hagyd ki az érettségi előtti reggelit!

Ha nem akarsz beszedni egy csomag hányingerre való B6 vitamint, feltétlenül egyél valamit. A reggel a nap kezdete, ilyenkor kell az energia. Érettségi előtt meg pláne. Nem beszélve arról, ha nem eszel, a cukrod is lemehet, és el is ájulhatsz. Mindenképp vigyél be érettségire CSOKIT. Serkenti az agyat, és energiát ad.

6. NE hagyj felrobbant szobát magad mögött!

Nyilvánvalóan nem ez a legelsődlegesebb dolgod az érettségi előtt, de ha nem vagy elúszva, és van egy kis időd rendbe tenni a szobád, tedd meg! Ha az otthonodban rend van, a fejedben is az lesz. Sokkal kiegyensúlyozottabban érzed majd magad. A tanulás utáni körérzeteden mindenképp segít

7. NE éjszakázz!

És pont. Minimum hat óra alvás, ha nyolc szuper, ha tíz, akkor már kipihentség koronázatlan királya leszel. 🙂