Magyar érettségi – Fellélegzés az első megmérettetés után

Rovat

Megosztás

A Nemes Nagy Ágnes Művészeti Szakközépiskola diákjainak jól ment a mai magyar érettségi, sőt még olyan kérdéseket is felleltek a feladatok között, melyekre egy „féllábú róka” is könnyen válaszolt volna. 😀 Olvasd el a véleményüket, és lesd el a praktikáikat, a tiirtatok@kozepsuli.hu e-mail címen pedig a saját történeteteket is megoszthatjátok velünk!

Korina, a Diamond Models Rivercast hostess lánya

kori

“Zavarba ejtően lazán vettem, sőt néha már úgy éreztem, azért csak nem kéne ennyire félvállról venni. Na, jó, egy kis drukk volt bennem, ráadásul reggel sokat is kellett várni, mire elmondták, kinek hova kell mennie. Kicsit féltem tőle, hogy így nagy kapkodás lesz, hogy időben tudjunk kezdeni, de végül nem lett belőle probléma.

Három hete irodalom órán írtunk egy szövegértési feladatot, ami a maihoz viszonyítva iszonyatosan nehéz volt. Nem mondom, hogy a mai könnyű volt, mert voltak beugratós kérdések, de a múltkorival összehasonlítva nem volt annyira vészes.

A szövegalkotó feladatok közül a novellaelemzést választottam, mindig is az volt a kedvencem. Úgy érzem, összességében jól sikerült, rossz esetben 4-es lesz az eredményem, jó esetben 5-ös, de ha a rosszabbik változat igazolódik is be, a szóbelin még mindig fel tudom húzni. Alapvetően jó tanuló vagyok, irodalomból is 5-ös, ezért nem félek a vizsga kihívásaitól. A szóbelire való felkészülésre körülbelül egy hetet szánok majd.”

Attila

XER_0038

“A szövegalkotó feladatok közül én Bodor Ádám Állatkert című novelláját választottam. Azért erre esett a választásom, mert a szereplők bemutatásánál már megtaláltam azt a fogóckodót, amit megragadhattam. Egyikőjük autóján egy EU-s matrica díszelgett. Mivel a mű 97-ben keletkezett, mi pedig 2004-ben csatlakoztunk az EU-hoz, így elég jó alapot adott az elemzés elkezdéséhez – az úriember egy nyugat-német városba disszidált férfi volt, aki most visszatért Magyarországra. Maga a történet, szerintem, a mai világra is reflektál, és a rendszerváltás utáni állapotokat és problémákat helyezi előtérbe, mint pl. a munkanélküliség vagy a gyárak bezárása.

A szövegben végig egymásra utalgattak a szereplők, így vicces volt a sokadik szinonimát is megtalálni a báty és az öcs kifejezésekre.

Sőt, volt egy-két kérdés, ami olyan megdöbbentően egyszerű volt, hogy még egy féllábú róka is megválaszolhatta volna. Az egyik az volt, hogy az adott mű miért nem tekinthető teljes magyar irodalomtörténeti könyvnek. Azért nem mert a csávó két és fél oldalon keresztül csak azt taglalta, hogy ez csak a 20. századról szól, sőt annak is csak egy szegletéről.”

Botond

“A szövegértésnél az én taktikám az, hogy nagyjából átfutom a szöveget, hogy kapjak egy átfogó képet arról, hogy miről is szól a szöveg. A feltett kérdésekből pedig összejönnek a részletek is, és így könnyen ki lehet bogarászni a szövegből a megfelelő válaszokat.”

Ha végeztél a cikkel, nézz bele legújabb epizódunkba!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Kövess minket!

75,534RajongóLike
173,768KövetőKövess be
143,000KövetőKövess be
347,000FeliratkozóFeliratkozás

Legfrissebb

Insta