Ezt nézed:  / Suli / Mit egyél, hogy okosabb legyél?

Mit egyél, hogy okosabb legyél?

Eszel belőle egy falatot, és akár elméleti fizikus is lehetsz! Vagyis, akkor már nem a gyomrodon fog múlni.

Fehérjék, zsírsavak, enzimek, szénhidrát, cukor, adrenalin és koffein. Dolgok, melyek megfelelő mennyiségben szükségesek tested és ezáltal mentális képességeid számára.

Alma

Sokan jobb energiagenerálónak tartják mint a kávét, bár koffeint nem tartalmaz, azonban gyümölcscukrot igen, és a lehető legegészségesebb módon juttat energiához.

Avokádó

Forrás: giphy

 

Fehérjében és zsírokban gazdag, a vérkeringés, és az agyműködés serkentéséért, kiváló kezdése egy energikus napnak, rántottával tálalva.

Áfonya

 

A magas rosttartalmú gyümölcs csökkenti az Alzheimer kór kialakulásának kockázatát, elősegíti a motoros képességek (kondícionális-, koordinációs képességek, mozgékonyság) fejlődését, és oldják a stresszt.

Lazac

Forrás: giphy

Zsírsavjai elengedhetetlenek az agyműködéshez. Éberség, fogékonyság, csökkenti a degeneratív mentális betegségek kialakulásának kockázatát, fejleszti a memóriát, csökkenti az idegességet, a depressziót és a hiperaktivitást.

Mogyoró

Magas fehérje és rosttartalmú, ráadásul zsírban is gazdag. Tartalmaz még E-vitamint, ami a kognitív funkciókhoz szükséges.

Magfélék

A napraforgó-, szezám-, és egyéb magok sok fehérjét tartalmaznak, zsírokat, E-vitamint, és antioxidánsokat, emellett pedig még magnéziumot is.

Kávé

A valódi energiarobbanás, ami benned megy végbe, a koffeinnek köszönhető. A kávé serkenti a gondolkodást, felpörgeti az adrenalin szinted, a memorizáló képességed, és felgyorsítja az anyagcserét.

Zabpehely

A kardióbarátok segítőtársa, rostokban és fehérjében gazdag, egy kis Omega 3 zsírsavval hozzátéve. Reggelik kiváló alapanyaga.

Bab

“Azt hitted a bab is hús?” Majdnem, hiszen benne is van fehérje, de még vitaminok, ásványi anyagok, rostok és szénhidrát is! Az egész napra biztosított szénhidrát mennyisége agyunk számára, talán a legjobban a benne rejtőzik, hiszen lassan és folyamatosan szívódik fel.

Gránátalma

Opció a gyümölcs kedvelőinek, a több rostért, antioxidánsokért, amik az egészséges agyműködésért és ennek serkentéséhez szükségesek. Ráadásul, csökkenti a stressz testen való eluralkodásának lehetőségét.

Barna rizs

Alacsony glikémiás indexű szénhidrát, főként azoknak javasolt, akik gluténérzékenyek, a szív- és érrendszeri egészség egyik kiváló segítőtársa.

Tea

Pörgető, hála koffeintartalmának, ezen felül még antioxidánsokat is tartalmaz. Ráadásul, több ezer fajta teafű áll rendelkezésedre, ha ezzel kívánod serkenteni mentális jelenléted.

Csokoládé

Agyserkentő, rosttartalmú, és cukorban gazdag. A szerotonin szint megemelkedik, így egy hormon termelődik a szervezetben, amely a boldogságért felel.

Fokhagyma

Javítja a koleszterin szintet, csökkenti a vérnyomást, és az ilyen jellegű megbetegedések kialakulásának kockázatát, megfázás és influenza ellenszere a népi gyógyászatban, és antioxidánsként az agy produktivitását serkenti.

Tojás

Fehérjebomba, kedélyjavító hatású, zsírt is tartalmaz, de nem kell a koleszterin szint miatt aggódni fogyasztásakor.

Paradicsom

Forrás: giphy

Egy likopin nevű antioxidáns található benne, ami növeli az agy teljesítőképességét, illetve megelőzi a mentális betegségek kialakulását.

Oliva olaj/ oliva bogyó

Forrás: giphy

A zsírokban gazdag étrend elengedhetetlen a tiszta gondolkodáshoz, a jó emlékezethez, és a kiegyensúlyozott hangulathoz. Emellett vannak olyan vitaminok, melyek csak zsírban tudnak oldódni (A,E,D,K).

Viszont, vigyázni kell velük. Jóból is megárt a sok – mondhatnánk.

A  kávé túladagolása függőséget okozhat. Emellett, a vese az adrenalin termelését leállíthatja, így önállóan már nem lesz képes felpörögni, csak koffein segítségével. Ha ez a veszély nem áll fenn, még további odafigyelést igényel alkalmazása, hiszen vízhajtó hatással bír, tehát a folyadékveszteséget pótolni kell, emellett a vele távozó ásványianyagokat (magnézium, és kálcium) szintén vissza kell tölteni a testünkbe, különben izomgörcsök és ízületi fájdalmak és stressz sújthatja szervezetünket. Ezenfelül, az éhgyomorra ivott kávé, vagy a nem megfelelő mértékű táplálkozás melletti fogyasztása túlsavasodást is okozhat, amely hosszú távon, a stresszel párosulva gyomorfekélyhez vezethet.

A mogyoró, a zabpehely, a bab és a magvak túladagolása elhízást, puffadást és bélgyulladást is okozhat.

A csokoládé, az elhízás egyik legfőbb oka, nem is hinnénk, de fogyasztása szenvedélybetegség és függőség is lehet! Hosszútávon való túladagolása ízületi fájdalmat, érrendszeri megbetegedést, gyomorégést, és gyomorfekélyt vonhat maga után.

 

 

Mit egyél, hogy okosabb legyél?
Szerinted melyiktől leszel okosabb?

 

Borítókép: highreshdwallpapers.com