A reklám világában jártak a YouTube sztárjai, Nagy Marci és Varázsló

Rovat

Megosztás

Nagy Márton és Varázsló, a magyar YouTube két nagy sikereket elért videósa volt dr. Kiss Róbert Richárd vendége a JuventusTours című műsorban. Ezúttal a reklámok a világban volt a téma, amelyben a két srác kifejtette véleményét. Szó volt többek között az online marketingről, a közösségi médiafelületekről, amit manapság a Facebook mellett YouTube videózás fed le leginkább.

Ma már lájkokban mérjük a népszerűséget. Ti milyen lájkszámokat értek el egy-egy videó megosztásával?

Nagy M.: Ez változó szerintem. Leginkább a feliratkozószám határozza meg azt, hogy hány lájk van, viszont a feliratkozószám sem mindig tükrözi azt, hogy mennyien lájkolnak egy-egy videót, mivel ez attól függ, hogy mennyire fogalmazzuk meg úgy a videó szövegét, hogy az embereknek kedve legyen az interakcióra, illetve, hogy mennyire felkapott egy videós, vagy az, amit csinál.

Ha te felkapott vagy, akkor mindig megnézi az, aki imád téged?

Nagy M.: Ha én felkapott vagyok, akkor sokkal többen nézik meg egy olyan videómat, amit egyébként kevesebben néznének meg.

Milliós nézettségeket is el lehet érni. Ezt hogy csináljátok?

Nagy M.: Nekem még nem sikerült, de az összes megtekintésszám az millió fölött van, de ez négyszáz videóval sikerült. Az, hogy videóval egymilliót elérjünk, ahhoz zenét kell feltölteni. Számít az, hogy mikor töltöd fel a videót, melyik napszakban. Például azt mondják, hogy PSY Gangnam Style-ja sem lett volna olyan népszerű, ha nem akkor töltik fel, amikor.

Varázsló, te átverős videókkal tarolsz az interneten. Melyek voltak a legnagyobb átverések?

Varázsló: A két legnagyobb átverés az anyukámhoz fűződik. Az egyik az volt, amikor elhitettem vele, hogy a barátnőm terhes. De az egyik ismerősöm elmondta neki, aztán a végén én lettem visszaszivatva. A másik pedig az, hogy ürülékkel volt tele a lakás, és annak a reakcióját lehetett látni. Nagyon mérges volt.

Vannak terveid a további átverésekre?

Varázsló: Mindenféleképpen nagyobb dolgokat tervezünk, utcai átveréseket.

Mennyire veszélyes egy ilyen átverés? Nem félsz attól, hogy olyanba tenyerelsz, amibe talán nem kéne?

Varázsló: Elég sok ötlet jött, és elég sok ötletet emiatt hiúsul meg, mert lehet, hogy érdekes reakciók lennének.

Mi az igazi célod? Ez miért jó neked?

Varázsló: Szórakoztathatom az embereket. Nincs konkrét célja ennek.

Elég nagy megtekintést lehet elérni ezekkel a videókkal tulajdonképpen.

Varázsló: Külföldön előfordul valóban, Magyarországon még gyerekcipőben van a YouTube és az átverős videók is, de külföldön vannak milliós megtekintések.

Te mit szólnál hozzá, ha téged vernének át?

Varázsló: Ha valami érdekes dologba csöppennék, akkor talán megpróbálnék mögé nézni, de valószínű, hogy én is ennek az áldozatává válnék. Nem tudom, próbálja ki valaki rajtam.

Mennyire haragszanak meg az átvertek?

Varázsló: Azért is nem mertünk megpróbálni külsős átveréseket, mert a reakcióktól tartottunk, de a nyáron mindenképpen ki fogjuk ezt is próbálni.

Mekkora rajongótáborotok van összességében?

Nagy M.: Nagyjából úgy lehetne ezt megfogalmazni, hogy mindenkinek van egy adott nézőtábora, viszont nagyon sokaknak ugyanaz az ember a nézője, tehát az, hogy mennyi az összes felhasználó, akiket mi elérhetünk, arra csak következtetni tudunk, illetve vannak statisztikák erre. Nagyjából 1,5 millió regisztrált felhasználó van a YouTube-on, nyilván ebben vannak már kamuprofilok, vagy olyan, amit már nem használnak. Az aktív nézőszám viszont mindig változik egy-egy videósnál, ezt nyomon tudjuk követni.

Vannak olyan kőkemény rajongók, akik akármire kíváncsiak, amit ti feltöltötök?

Nagy M.: Már törődünk azzal, hogy mit töltünk fel. Mi már feltehetünk egy olyan videót, amiért egy kisebb videóst megköveznének, mert érdektelennek tartanák, viszont ezt a szintet is el kell érni. De ettől függetlenül a minőséget szeretnénk megtartani.

Meddig tudjátok megőrizni a nézettséget?

Nagy M.: Addig tart, ameddig mi aktívak vagyunk.

De a nézők nem öregednek ki?

Nagy M.: Ez olyan, mintha egy felnőtt elmenne egy Halász Judit koncertre, és nagyon nosztalgikus érzésekkel távozna. De, ha a régiek nem is maradnak mind, akkor is mindig jönnek új nézők.

 

Ha végeztél a cikkel, nézz bele legújabb epizódunkba!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Kövess minket!

75,534RajongóLike
173,768KövetőKövess be
143,000KövetőKövess be
347,000FeliratkozóFeliratkozás

Legfrissebb

Insta