Ezt nézed:  / Divat/Életmód / 10 étel, amit minden nap meg kéne enned, hogy tökéletes formában légy!

10 étel, amit minden nap meg kéne enned, hogy tökéletes formában légy!

Nem, nem egy újabb diétás cikk arról, hogyan sanyargasd magad. Eláruljuk: a tíz étel közt a csoki is szerepel.

Ha az alábbiakra építed étrendedet, sokkal egészségesebb leszel, ráadásul így kevesebb hely marad a magas kalóriájú nassolnivalóknak.

1.Bogyók

1.0_OurBerries_header_01

Mindegy, hogy milyen bogyót választasz reggelire, ugyanis mindegyik egészséges, és tele van vitaminokkal, például C vitaminnal. Eheted frissen vagy fagyasztva, joghurttal vagy zabpehellyel is. Naponta fél csészényi mennyiség ajánlott belőle.

2. Zöld tea

beautiful-cup-of-green-tea-desktop-wallpaper1

Meg akarsz szabadulni az úszógumidtól? A zöld tea segít benne. Azáltal, hogy alaposan tisztítja, méregteleníti a szervezetet, eltünteti a hasi zsírokat. Naponta két csészével igyál. Minél tovább hagyod a csészében a teafiltert, annál ízletesebb lesz.

3. Probiotikus joghurt

9455025

A probiotikumok az ember emésztőrendszerében élő jótékony mikroorgazmusok, amik csökkentik az olyan kellemetlenségeket, mint a székrekedés vagy a puffadás. Nem is gondoltad volna, hogy ilyen hatással is bír a finom  joghurt, ugye?

4. Pirospaprika

red-pepper2

Szent-Györgyi Albert óta tudjuk, hogy a paprika tele van C-Vitaminnal. Ez a pirospaprikára is igaz. Emellett karotinoidok forrása, amire azért van szükség, hogy csökkentsük a rák, szívbetegségek és a stroke esélyét. Kombinálhatod uborkával, olívaolajjal, és rakhatod omlettbe is. És persze, jó magyarhoz illőn, a lecsóról se feledkezz meg!

5. Paradicsom

TorturedTomatoes091113

A paprikához hasonlóan a paradicsom is gazdag C-Vitaminban, illetve Béta-karotinban. További előnye, hogy segít megelőzni a daganatok egyes fajtáit, mint a hasnyálmirigy-és gyomorrák. Eheted leves formájában, főzelékként ( például paradicsomos káposzta), szószként, de akár önmagában is.

6. Dió

Sally-Ball-walnut

Egy maroknyi dió is elegendő ahhoz, hogy csökkentsd a koleszterinszintedet és ezzel párhuzamosan növeld az egészséges sejtműködésért felelős  Omega 3 zsírsavakat a szervezetedben. Ez utóbbi oka, hogy a dió tele van telítetlen zsírsavakkal. Ne ijedj meg a ‘zsír’ szó hallatán: edd salátával, így máris nem lesz olyan érzésed, mintha tilosban járnál.

7. Olajos hal

vitamin-d-comes-sunlight-also-found-food-such-oily-fish-eggs-breakfast-cereals-powdered-milk

A dióhoz hasonlóan az olajos halak is Omega 3-ban gazdagok, illetve DHA és EPA nevezetű telítetlen zsírokban is. Az Omega 3 egyik előnye, hogy csökkenti a magas vérnyomást és a gyulladásokat a szervezetben.

Olajos halak közül nagyon ízletes a szardínia, tonhal, lazas salátával, pirítóssal vagy tésztával.

8. Brokkoli

Roasted_Broccoli_with_Lemon-580

Ez a zöldség rengeteg vitamint tartalmaz: kalcium, vas, béta-karotin, folsav, lutein… Ez utóbbi védi szemünk világát, s segít megelőzni az időskori látásromlást.

Ha sajtot reszelsz rá, mennyei lesz.

9. Zöldségleves

6a00d8341c63d853ef00e54f7455638833-800wi

Csak egy érv a zöldségleves mellett a sok közül: aki ezt eszi, 25%-kal kevesebb kalóriát fogyaszt. Meggyőztünk?

10. Étcsokoládé

The-Benefits-of-Dark-Chocolate-for-Valentine’s-Day-Recipe-Included

Valld be, hogy erre a bűvös szóra vártál! A fekete csokoládé alapanyagának, a kakaónak antidoxidánsai  szintén a rák elkerülésében játszanak szerepet, továbbá a keringési rendszer problémái ellen is védekeznek. A csokoládé minél sötétebb, annál jobb.

Ha képtelen vagy lemondani a hízlaló ételekről, akkor is van megoldás: tegyél a szendvicsbe vagy a pizzára sok brokkolit, paradicsomot. Így máris egészségesebb lesz, te pedig nyugodtabb lelkiismerettel eheted meg.

 

(Fotók: discrolls.com, nationofchange.org, agatigroup, blog.mountsinai.org, whatdidyoueat.typepad.com, cookingontheside, ibtimes,thenaturalpantry , montrealgazette, notsoquietgirl.wordpress.com)