Ezt nézed:  / Divat/Életmód / 20 dolog, amit nem tudtál az alvásról

20 dolog, amit nem tudtál az alvásról

Legtöbben imádunk aludni, és bár a korai években ez ellen tiltakoztunk leginkább, az idő előrehaladtával egyre inkább értékelni tudjuk az alvással töltött órák számát. A középiskolában úgy tűnhet, nem jut belőle elég, azonban az évek során egyre inkább csak szoktatnunk kell magunkat a gondolathoz, hogy életünk felpörgésével legközelebb majd talán a nyugdíj környékén vagy legfeljebb a koporsóban pihenjük ki magunkat. A fontosságát mindannyian ismerjük, de vajon tudtad ezt a  20 dolgot az alvásról?

1. Életünk harmadát – azaz körülbelül 25 évet – alvással töltjük.

2. A leghosszabb idő, amit valaha kibírtak alvás nélkül, 11 nap. Ez tartja a rekordot. Ilyen mennyiségű alvásmegvonás már egyébként biztos út a pszichózis felé. 

3. Napi 7 óránál kevesebb alvás csökkenti a várható élettartamot. Úgyhogy a szépség megőrzése miatti beauty sleep mellett az egészségünk érdekében is jó, ha megadjuk a szervezetünknek a kellő éjszakai pihenést.

 4. A delfinek agyának csak az egyik fele alszik, míg a másik ébren van és aktív. Gyakorlatilag nem is alszanak, mert a légzést tudatosan végzik. Így, ha elaludnának, megfulladnának.

 5. Amikor nem jut elegendő alváshoz a szervezeted, testsúlyod 0.9 kg-mal gyarapodhat 1 hét alatt, az alváshiány következtében. Nagy mértékben megnő az étvágyad, főleg a gyorskaja iránt, és nehezebben tudod megemészteni a bevitt kalóriamennyiséget. 

6. Mit szólnál, ha az ablakodon kopogtatva ébresztenének? Mielőtt feltalálták az ébresztőórákat, kopogtató emberek jártak az ügyfeleket felkelteni. A kopogtatók – angolul “knocker-up”- a kirendelt helyszínnél az ablakon kopogtattak hosszú botokkal, amíg az illető fel nem kelt.

7. A csigák akár három évig is tudnak aludni.

 8. A legtöbb ember 2 hónapig is bírja evés nélkül, ám csak 11 napig alvás nélkül.

 9. Japánban elfogadott dolog a munkahelyeken aludni, sőt, a kemény munkától való kimerültség jeleként tekintenek rá. Sok helyen van külön szoba, ahova bemehetsz aludni, és még jó néven is veszik.

 10. A vidrák kézen fogva alszanak, hogy ne sodródjanak el egymás mellől.

11. A dysania az az állapot, amikor extrém módon nehezünkre esik kikelni az ágyból reggelente. Bár ez inkább normálisnak tűnik, nem?

12. A hold állapota is erősen befolyásolja az alvásunkat. Újhold ideje alatt javulást tapasztalhatunk, teliholdkor pedig nehezebben jön álom a szemünkre és az alvás minősége is romlik.  

13. Tibetben sok szerzetes kiegyenesedett háttal, ülve alszik.

14. Angliában a megkérdezett pilóták fele beismerte, hogy aludt már el utasszállító repülőgép vezetése közben.

15. A macskák életük 70%-át alvással töltik.

16. Az emlékek alvás közben felerősödnek, és sok esetben a tudatalatti mély bugyrai veszik át a hatalmat elménk fölött.  

17. A nyulak gyakran nyitott szemmel alszanak. Ez a nyúl az alábbi videóban pedig lehet, hogy transzba is esett.

 

18. John Lennon néha egy öreg koporsóban pihente ki a nap fáradalmait. A Beatles egyik menedzsere arról számolt be, hogy a koporsó a „The Jacaranda” nevű bárban volt, John pedig gyakran sziesztázott benne, csak a vicc kedvéért.

19. A későbbi iskolakezdési órák elősegítenék a pihentető alvást, ezáltal javítva a napközbeni életfunkciók működését, mint a koncentrációs képességet.

20. A hiperszomnia az inszomnia ellentéte, valójában kóros aluszékonyság. Akik ebben szenvednek, állandóan álmosak és az igényeiknél kevesebb alvással nem érik be.

 

 

Képek: tumblr.com, ,allaboutwomen.com, believeinthesparks.com, livescience.com, mtv.com, pinterest.com, quickmeme.com, huffingtonpost.com, conqueringanthropophobia.files.wordpress.com, mentalfloss.com