Bár a Sziget egyre inkább amerikanizálódik, a magyar és külföldi fiatalok imádják.
1993-ban rendezték az első fesztivált Diáksziget néven. Ezen csak magyar fellépők voltak, és összesen 43 000 látogató. A napijegy 300, a heti 1800 forint volt.
Idén a 6 nap alatt körülbelül félmillió látogatóra számítanak, a vendégek és a fellépők többsége külföldi. Idén a napijegyek körülbelül 40 000, a hetiek több mint 150 000 forintba kerülnek.
A Sziget többségi tulajdonjogát még 2017-ben vették meg az amerikaiak, és azóta egyre jobban látszik a “kezük nyoma” a Szigeten. Idén például már a korábbiaknál jóval több márka volt jelen külön standdal vagy akár komoly épülettel – így például Johnnie Walker, a Jägermeister, Red Bull, a Finlandia, a Peroni és a Douglas parfüméria.
A vendégek a világ minden sarkából érkeznek Budapestre erre az augusztusi hétre. Idén a legtöbben az Egyesült Királyságból, Romániából, Izraelből és természetesen Hollandiából érkeztek. Egyre több a magyar vendég, akiknek például Azahriah és Beton.Hofi koncerttel kedveskedtek a rendezők. A magyar vendégek közt is megtalálható minden korosztály (bár persze a legtöbben tizen-, illetve huszonévesek), jöttek az ország minden sarkából, így például fótiakkal is összefutottunk.