Robotharc az O.K. központban
Az ősi japán harcművészet és a kibernetika minden kellékét felvonultatták a különleges harcosok az OTP Fáy alapítvány O.K. központjában. A küzdőtéren LEGO robotok feszültek egymásnak, míg a programozó csapatok a pálya szélén rágták a körmüket.
A kreativitás és az erő számított a szombaton megrendezett LEGO szumó versenyen. Mint a hagyományos küzdősportban itt is megvolt a hagyományos meghajlás, bár nem a harcosok, hanem az őket irányító tervezők és programozók üdvözölték egymást minden csata előtt.
14 iskolásokból álló csapat hozta el hosszú hetek munkájával elkészült robotját, hogy a három perces csata végén valaki kilökje a másikat a pontosan 122 cm átmérőjű kűzdőtérről.
A hagyományos szumóval ellentétben itt nem számított a méret, hiszen azt a versenyszabályok pontosan meghatározták.
A csata három percig tartott, ennek során a kis robotok háromszor támadhattak egymásra. Az veszít, akinek a robotja bármely részével elhagyja a játékteret. A fiatal tulajdonosok még a verseny előtti percekben is vadul programoztak, ellenőrizték a szenzorokat, próbálgatták a motorokat. A laptopokon a legtitkosabb programozási fortélyok születtek, melyeket mindenki gondosan védett a konkurencia vizslató szemei elől.
A robotokat természetesen úgy kellett megépíteni, hogy azután 100 százalékban visszabonthatók legyenek, tehát semmilyen ragasztás vagy végleges kötés nem volt szabályos. Akebono robot utódai nem a súlyukkal taroltak, hiszen egy-egy „harcos” nem lehetett nehezebb 2 fontnál – vagyis 90 dekánál – a győzelmet a pontos érzékelők és a legjobb tapadás jelentette.
Persze – bár az apró aréna körül nem ült több ezer néző – biztatás és izgalom itt is volt bőven. A 3-2-1 Go elhangzása után az apró motorok felpörögtek, súrlódtak a kerekek a tatamin és elkezdődött a robotharcosok kergetőzése. A robotok hátat fordítva várták a harc kezdetét, majd háromszor feszültek egymásnak.
Nem volt izzadság, csatakiáltások, de boldog győztesek és kissé csalódott vesztesek innen sem hiányoztak.
A bajnokság eredményei:
I. helyezett: HG Team – Huszár Gál Gimnázium 7. évfolyamos tanulói, Debrecen
II. helyezett: G.A.K. – KEMU Gáspár András Szakközépiskola 10. Évfolyamos tanulók, Kecskemét
III. helyezett: IQ NUQ – Bocskai István Gimnázium 9. évfolyamos tanulói, Hajdúböszörmény