A hiúság a kedvenc bűnöm – mondja Al Pacino az Ördög ügyvédje című filmben –, mert annyira elementáris. Ezzel hozzák összefüggésbe a szelfi határtalan népszerűségét is a pszichológusok. Nagy lehetőség ez a szépségiparnak.
Hiába kezdett felvilágosító kampányba az orosz belügyminisztérium az életveszélyes szelfik miatt. Hiába tiltották be több mint ezer japán vasútállomáson a szelfibotokat. Továbbra is töretlen a narcisztikus őrület. Különösen a 18-24 éves fiatalok, de főleg a nők körében.
Ez az adat komoly lehetőség a szépségiparnak: tökéletes sminkben pózolni és a képet megosztani nagy kísértés a fiatal hölgyeknek. Mint a cukrot veszik is a rúzsokat, a szemceruzákat, az alapozókat.
Sokat köszönhet a szelfi-generációnak a francia L’Oreal sminkosztálya. Tavaly 10,9 százalékkal növelték eladásaikat – nyilatkozta a New York Times cikkében a cég luxusrészlegének igazgatója, Nicolas Hieronimus.
A bőrápoló termékek már nem büszkélkedhetnek ilyen szép eredménnyel, náluk a növekedés csak 2 százalékos. Sőt, a kifejezetten erre specializálódott márkák, mint például a Body Shop, komoly veszteségeket szenvedtek. A kizárólag természetes alapanyagokat használó, főleg bőrápolókat készítő cég bevétele tavaly 5,8 százalékot esett- írja a Globoport.hu.
Az amerikai lapnak azt is elárulták a menedzserek, hogy sminkcuccaik Japánban, illetve az ázsiai országokban a legnépszerűbbek. Aligha meglepő, hogy a fényképező turistáiról híres nemzetek, a szelfiért is megőrülnek. Remélhetőleg fogápolásra nem költenek kevesebbet.
Foto: http://i.telegraph.co.uk/, http://cdn.hellogiggles.com/, http://loreal-dam-front-resources-corp-en-cdn.brainsonic.com/