Az idén többet költöttek játékra a magyar szülők a gyereknapon – ez derült ki a játékkereskedő cégek MTI-nek küldött adataiból.
A gyereknap előtti 1-2 hét az év egyik legforgalmasabb időszaka – karácsony és húsvét után – a játékkereskedőknél. A cégek adataiból az is látszik, hogy online jellemzően többet költenek játékokra a vásárlók, mint az üzletekben.
A Regio Játékkereskedelmi Kft. legfrissebb adatai szerint
a magyar családok online átlagosan 7800 forintért, személyesen áruházban 7200 forintért vásároltak gyereknapi meglepetést az idén,
ami kissé meghaladta az előző évit.
Az MTI-nek küldött közleményben kiemelik: ebben az időszakban a játékkereskedő éves forgalmának 8-10 százaléka realizálódik. A legkeresettebb ajándékok között Lego-készletek, szabadtéri játékok és strandfelszerelések szerepelnek.
A cég friss kutatása szerint a szülők 40 százaléka online és áruházban is vásárol, 36 százalékuk csak internetről rendel, egyötödük pedig kizárólag személyesen választja ki a meglepetést.
A kutatásban résztvevők 30 százaléka 2000-6000 forint közötti értékben vásárol gyereknapi ajándékot, további 30 százalék azonban 6000 forintnál is többet szánt az ünnepi meglepetésre gyermekenként.
A Játéksziget üzlethálózatot tulajdonló Formatex Kft. ügyvezető igazgatója és tulajdonosa, Borhi János az MTI-vel közölte:
többéves tapasztalataik alapján a gyereknap, a karácsony és a húsvét után a 3. legjelentősebb ünnep az ajándékok tekintetében,
illetve a 3. legforgalmasabb időszak a játékboltokban.
A húsvéti szezon forgalma a pandémia miatti üzletbezárások miatt tavaly és az idén is teljesen kiesett az offline térben, így a gyereknap a 2. legforgalmasabb ünnep lett.
– MTI –