Ezt nézed:  / Hírek / Suli / Év tanára-jelölt: Márkus László

Év tanára-jelölt: Márkus László

Márkus Lászlót, a százhalombattai Kőrösi Csoma Sándor Sportiskolai Általános Iskola angol- és történelemtanárát, diákjai jelölték a 2019-20-as tanév Év tanárának díjára!

2018 óta tanít az iskolában, bár – a tanári diplomája megszerzéséig még két év van hátra – végzős egyetemista, már is sok diák megszerette.

Az idei tanévben (2019-20-as), az utolsó évünkre lett az osztályfőnök-helyettesünk, de végig olyan volt, mintha kettő ofőnk lenne. A távoktatás alatt ő volt az egyetlen tanár, aki tartott videós órát. Sok tanárom volt a 8 év alatt, de ő a legjobb tanár számomra, és legjobb fej is. Mindig meghallgat minket, szem előtt tartotta mindig, ha kértünk tőle valamit, de szokott nagyon szigorú is lenni! – írták róla.

Ismerjétek meg!

Mi motiválta, hogy a tanári pályát válassza?

Az én helyzetem egy kicsit speciális, ugyanis még nem vagyok végzett tanár. Az egyik egyetemen a tanárképzésben veszek részt, jelenleg az ötödik évemet fogom kezdeni, így még két évem van hátra. A tavalyi évben volt lehetőségem arra, hogy az általános iskolában tanítsak angolt és történelmet is. A motivációval kapcsolatban annyit tudtam biztosra, hogy gyerekekkel szeretnék foglalkozni.

Milyen tanítási módszereket tart a legmegfelelőbbnek az óráin?

Úgy gondolom, hogy nem állapíthatunk meg kőbe vésett módszereket. Rugalmasnak kell lennünk és alkalmazkodnunk kell az osztály/csoport összetételéhez.

Mennyire tartja fontosnak a jó tanár-diák viszonyt?

A jó tanár-diák viszony elengedhetetlen ahhoz, hogy a munka minden egyes perce mind a diák, mind a tanár szempontjából a legkedvezőbb legyen.

Hogyan reagálhat egy tanár a kínos helyzetre?

Ez teljesen szituációfüggő. Felmerülő reakció lehet, hogy a témát más irányba tereljük, megpróbáljuk a helyzetet kicsit viccesebbé tenni, így a diákok is kicsit felszabadultabbá válnak.

Melyek a tanári pálya legnehezebb pillanatai?

Kifejezetten egyet nem tudnék kiemelni. Ezzel nem azt szeretném mondani, hogy nincs nehéz pillanat a tanári pálya során, hanem túl nehéz lenne egyet kiemelni. Nagyon nehéz, amikor egy diákot szomorúnak látok, és nem tudok neki segíteni, de az elválás is ugyanolyan nehézségeket tud okozni.

A jövőben milyen változtatásokat szeretne véghez vinni?

Mivel még nem végeztem el az egyetemet, így mindenképpen szeretném a végzettséget megszerezni, illetve a lehető legtöbbet fejlődni még az évek alatt.

Pedagógusként mit tekint a legnagyobb sikerének?

Őszintén? Azt, hogy 1 év tanítás után jelölve lettem erre a díjra.

Ön szerint egy tanárnak a tanításon túl, milyen feladata van a diákokat érintően?

Tanárnak lenni egy komplex feladat. Példát mutatunk, nevelünk, terelünk, segítünk az életre felkészülni.

 

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share