Ezt nézed:  / Hírek / Suli / Év Tanára-jelölt: Szécsi Mónika

Év Tanára-jelölt: Szécsi Mónika

Szécsi Mónikát egyik diákja jelölte az Év tanára díjra. A tanárnő egy felgyői általános iskolában, a CSTÁI László Gyula Általános Iskolájában tanít magyart, történelmet, valamint hon- és népismeretet. Diákja a következőket írta róla nekünk:

“Imádom, ahogyan a történelemórát tartja, mindig érdekes és figyelemfelkeltő az óra. Ő jól felkészül arra az adott témára, amit tanulunk, és tudja, mit és hogyan kell nekünk elmagyarázni, hogy könnyen meg tudjuk érteni. Történelmi videókat mutat és aztán beszélgetünk róluk. Nemcsak felad egy leckét magyarázat nélkül, és magunktól kell tanulnunk, mint több más órán például. Egyszerűen ő a legjobb tanár, aki valaha is tanított engem!”

 

A tanárnővel egy interjú keretein belül ismerkedhetünk meg jobban a továbbiakban.

Mi motiválta, hogy a tanári pályát válassza? Mennyi ideje tanít?

Egészen kicsi korom óta vonzódtam a tanári pályához. Habár úgy indultam az egyetemnek, hogy tanár nem leszek, a szívem a tanári pálya felé húzott és máig nem bánom. 2017 januárjában diplomáztam, szeptemberben kezdtem el tanítani.

Milyen módszereket tart a legmegfelelőbbnek és melyeket alkalmazza az órákon?

Fontosnak tartom, hogy odafigyeljek a diákok igényeire. Igyekszem számukra a tananyagot megfoghatóvá, szemléletessé tenni. Gyakran nézünk képeket és videókat, hallgatunk zenét vagy igyekszem őket belevonni a tananyagba: közösen „gyártunk” példákat.

Mennyire tartja fontosnak a jó tanár-diák viszonyt?

Szerintem az egyik legfontosabb dolog. Ha a diákok megbíznak bennem, akkor a problémáikat megosztják velem, amelyeknek köze lehet a tanulmányi eredményeikhez is, és ebben az esetben van csak lehetőségem arra, hogy segítsek nekik. Továbbá, ha jó a viszony, sokkal jobb a hangulat az órákon.

A jövőben milyen változtatásokat szeretne véghezvinni?

(továbbképzések, módszertani változások stb.)

Örömmel végeznék el drámapedagógiai továbbképzést, valamint szeretnék még több szórakoztató feladatot bevinni az órákra, hogy még szemléletesebb és még szórakoztatóbb legyen a tanulás.

Ön szerint egy tanárnak a tanításon túl milyen feladata van a diákokat?

A mai világban egy tanárnak egyszerre kell példaképnek, havernak vagy bizalmasnak is lennie. Oda kell figyelni a világhálón lévő tevékenységükre, meg kell hallgatni őket, ha segítséget szeretnének kérni, tanácsot adni, ha arra van szükségük.

Pedagógusként mit tekint a legnagyobb sikerének?

Az egyik 8. osztályos diákom mondta azt nekem nagyjából egy hónapja: „Tanárnő, én eddig nagyon nem szerettem a törit. Nem is voltam jó, de most tök szuperek az órák, és nagyon szeretem.”

Melyek a tanári pálya legnehezebb pillanatai?

Rengeteg adminisztrációt kell elvégezni, ami a gyerekektől és a tanítástól veszi el az időt. Továbbá néha igazán nehéz tud lenni, amikor megismerem egy-egy gyermek sorsát, és nem tudok segíteni.

Hogyan reagálhat egy tanár a kínos helyzetre?

Mindenképpen függ attól, hogy kiket érint a kínos helyzet. Ilyenkor én igyekszem némi humorral elütni a helyzetet, és minél hamarabb más témát keresni. Azonban, ha szükség van rá, mindenképpen javaslom, hogy beszéljük meg a történteket, hogy amikor legközelebb említjük, már csak egy kellemetlen, de megoldott szituáció lehessen.