Ezt nézed:  / Zsebpénz / Hé, Google, hol a fizum?

Hé, Google, hol a fizum?

Blogolni menő, könnyű és szinte bármiről lehet. Ráadásul a hirdetések engedélyezésével még egy csomó pénzt is hozzánk vágnak! Biztos vagy benne, hogy ezek az állítások helyesek? Körbenéztünk egy kicsit a blogpiacon – íme, a reklámokról alkotott vélemény egyenesen a bloggerektől.

A menőséget mi sem bizonyítja jobban, mint az a növekvő tendencia, amely az utóbbi időkre jellemző volt. Ma már rengetegen ragadnak billentyűzetet nap mint nap, hogy azt önmegvalósításuk eszközeként használják fel, nem is egy, de akár több felületen, több témában is. De hogy könnyű lenne? Az attól függ. Judit, a Juditu blog írója például így nyilatkozik:

„Én a sokkal szűkebb tábort erősítem: csakis saját tartalmat osztok meg az oldalamon. Ráadásul a DIY (do it yourself) lakberendezés és divat világában mozgok, így még nehezebb az állandó és minőségi tartalom gyártása.”

 

De mi a helyzet a pénzkereséssel? Meg lehet gazdagodni blogírásból? Nehezen. Először is tisztázzuk, mi is hozná a pénzt a házhoz.

Az Adsense a Google hatalmas tárházának azon alkalmazása, amely – ha engedélyezed – releváns tartalmú hirdetéseket helyez el a blogodon. Ezek kattintás alapú reklámok, tehát csak akkor fizetnek utána, ha a te oldaladon keresztül jut el valaki a hirdető oldalára. Ehhez egyrészt több ezres olvasótáborral kell, hogy rendelkezz, másrészt a látogatóidnak a reklámra kell kattintaniuk. Amit, lássuk be, nehezen tudsz kontrollálni. A klikkek egyesével pár forintot érnek, és amíg nem jön össze belőlük 100 dollárt, azaz körülbelül 26 ezer forint, addig hiába nézegeted a bankszámlád. Addig is, Anna cikkéből kiderül, hogy maradhat több pénz a bankodban.

tipsysam tubler

Megkérdeztük pár már „vén rókának” számító bloggert, ők miként vélekednek egyáltalán az oldalakon való hirdetések elhelyezéséről. Judit mellett a The Very Style Blog Szandrája is kifejti véleményét.

 „Szerintem, ha az ember időt és energiát fektet valamibe, akkor jó, hogyha valamilyen formában ez megtérül, úgyhogy szerintem érdemes alkalmazni, ha úgy látjuk, hogy sokan látogatják a blogunkat. “– Szandra

„Kezdettől fogva ügyelek arra, hogy a blogomon ne legyenek felugró reklámok, mozgó bannerek, az olvasást és a vizuális élményt zavaró, esetleg rontó elemek. Még akkor sem, ha ez lényegesen több bevételt hozhatna. Fejlécben vibráló bannert például még jó bevétel esetén sem tennék ki. Az ok pedig egyszerű: egy ilyen lépéssel, sok olvasómat veszíteném el, akik pont a blog letisztultságát és személyes jellegét szeretik. A helyzet az, hogy én magam sem szívesen látogatok olyan oldalakra, ahol ilyennel találkozom. A blogom megjelenése a megrendeléseim záloga, a hiteles összkép számomra fontosabb, mint a hirdetésekből származó pénz.” – Judit

 

Ha a Google-t nem is sikerül rábírnunk, hogy fizetéssel honorálja erőfeszítéseinket, van-e más módja annak, hogy bevételhez jussunk?

„Ha az ember kezdettől fogva tudja a célt, és ezt tudatosan építi, akkor a tartalomgyártás egy idő után lehet bevételi forrás, de ez nagyban függ magától a blog jellegétől is. Egy olyan felület, ahol külföldi inspirációkat gyűjt valaki csokorba teljesen más terep, mint amikor valaki saját tartalmat gyárt. Ez utóbbi sokkal rövidebb idő alatt képes népes olvasótábort építeni, és a kiemelkedő statisztikák már igen jó tárgyalási alapot biztosítanak a hirdetések/együttműködések szervezéséhez.” – Judit

 

thekaytimes

Kapsz visszajelzést az olvasóidtól a reklámokkal kapcsolatban?

„Gyakran kapok termékeket tesztelésre, nyilván ez is egyfajta reklám. Volt már olyan, hogy egy-egy olvasó ezt szóvá tette, de alapvetően nem jellemző. Viszont több terméktesztelési lehetőséget visszautasítottam már amiatt, mert mondjuk nem illett a blogom profiljába, vagy úgy gondoltam,hogy kevésbé érdekelheti az olvasókat. A hitelesség számomra nagyon fontos. Pont ezért, ha negatív véleménnyel vagyok valamiről, azt is megfogalmazom, de csakis kulturált formában. Hiszen attól, hogy valami nekem nem vált be, másnak még jó lehet.” – Szandra

 

Van esetleg valamilyen ezzel kapcsolatos tanulságos vagy vicces történeted, amit megosztanál velünk?

Csak annyit mondok, mindig legyen biztonsági mentés a blogról 😉 – Judit

 

Hé, Google!
Hogy állsz az Adsense hirdetésekhez?

Fotók: tipsysam.tumbler.com, thekaytimes.com, senseimarketing.com, legasylisepaces.com