Ezt nézed:  / Hírek / Suli / Kukába a könyvekkel, jöhet a digitális oktatás!

Kukába a könyvekkel, jöhet a digitális oktatás!

Te is gondolkodtál már azon, hogy minek kellenek tanárok, és miért tanulunk még mindig az iskolapadban, ha az Interneten minden megtalálható?

Valószínűleg senkinek nem kell bemutatni a 21. század jelenségét, amikor a régi kor tanára besétál a mai, digitális korban felnövekvő diákok osztálytermébe és a jól bevált, megszokott módszerei szerint próbálja átadni a tudást. A jelenetnek egyik szereplője az unatkozó diák, aki nem érti, hogy miért kell bármit is megtanulni, hiszen pár perc alatt, akárhol is legyen, bármilyen információhoz hozzájut a zsebében lapuló internet hozzáféréssel ellátott telefon segítségével. A másik szereplő pedig az elkeseredett tanár, aki szorgosan, de hiába küzd a diák figyelméért és leginkább azt nem érti, hogy miért nem érdekli semmi a mai gyerekeket.

Hol van a probléma gyökere és mi a megoldás?

Sokat foglalkoznak manapság ezzel a témával, ami most úgy tűnik világméretű problémává nőtte ki magát.  December 11-én Brüsszelben tanácskoztak különböző nemzetek képviselői a digitális oktatás kereteiről, fejlődési irányairól és lehetőségeiről és mind egyetértettek abban, hogy változásra van szükség. A diákok részéről türelemre, a tanárok részéről pedig a gyors fejlődéshez való alkalmazkodásra.

Ez Vajon elég-e ha az országok oktatásért felelős képviselői ösztönzik a változást?

Egy olyan oktatási rendszer kialakításához, melyben a tanítás kizárólag a digitális térben zajlik, először a tanárokat kell felkészíteni. De mint tudjuk, ez nem egy könnyű feladat. Nem is csak azért, mert nehezebben rázódnak bele a digitális “kütyük” kezelésébe, hanem mert sokan közülük ellenzik ennek a folyamatnak a véghezvitelét. Ezért csak kis lépésekben lehet áttérni a digitális keretekre, ahol akár az egyénre szabott oktatás is megvalósulhat, szabadabb teret engedve a tanár-diák kapcsolat elmélyülésének és a diákok visszajelzéseinek- közölte Graham Brown-Martin – A Learning Without Frontiers alapítója.

Elkerülhető gerincferdülés?

A tanárok meggyőzése és folyamatos képzése mellett felmerült a könyvek digitalizálásának kérdése is. Könnyebb lenne a hátizsák, ha nem kellene cipelni az egyre nehezebb tankönyveket és még a gerincferdülést is elkerülhetnénk azáltal, hogy mindent digitálisan olvashatnánk. A tartalmak folyamatosan szerkeszthetőek lennének, így nem kellene elavult könyvekből tanulni, mert mindig a naprakész tudást szívhatnánk magunkba. Ehhez viszont nyitott hozzáállásra és az egész életen át tartó tanulás rendszerének elfogadására van szükség – fejtette ki Alek Tarkowski Lengyelország képviseletében.

Spanyolországban működik egy online rendszer, ahol már megvalósulnak a digitális oktatás elvei, ezt ismertette Carolina Jeux. Ennek keretében az oktatásban felhasználható digitális szolgáltatásokat vehetnek igénybe vagy akár léphetnek kapcsolatba egymással iskolák, oktatók, tanárok.

A konferencián a jelen lévők 63,6 %-a egyetértett azzal, hogy a digitális technológiák mindenképpen hozzásegítenek majd az oktatás minőségének javulásához, míg a szavazók 32,6%-a azt gondolja, hogy csak abban az esetben segíti az oktatást, ha meghatározott keretek között alkalmazzák.

Digitális vagy hagyomás oktatás
Te melyik mellett szavazol?

 

 

 

 

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share