Nem hitelesek már az influenszerek?

Rovat

Megosztás

Anno egy szimpla hobbival kezdődött a ma már influenszer marketingnek nevezett “videózás”, ami manapság nem a hitelességen, hanem a hülyeségen alapul. Ki mit gondol?

„Ahhoz képest, amit ígértek nekünk az influenszerkedésről 8-10 évvel ezelőtt, azzá vált, amire felesküdött. Bár végülis lehet vitatkozni, hogy az influenszer szóban nincs benne, hogy good or bad influence, csak influence, azaz hatás. Senki nem mondta, hogy jó hatással rendelkezzenek.”

Elég nagy port kavart a pár hete megjelent Forbes Magazin szerinti legértékesebb influenszerek listája – erről olvashattatok is korábban. Nos mivel kezdődött mindez? Eleinte csak hobbinak számított a leülök a kamera elé és felveszem, amit a világról gondolok effektus, ami mára egy egész marketing típussá nőtte ki magát. 8-10 évvel ezelőtt az ígéret a hitelesség volt, ellenben Atis szerint sok olyan influenszer van manapság, akik egyáltalán nem a követendő példát képviselik. Példaként pedig a következőt hozta fel: Miért kell egy youtubernek vagy Tiktokkernek két héten belül két szuper okostelefont bemutatni, vagy éppen egy arcápolási terméket? Teljesen jogos a felvetés. Pénzért.

„Itt mindenki szép, mindenki gazdag, mindenki tökéletes, mindenkinek boldog a párkapcsolata. Minden egy habos-babos rózsaszín unikornis puki. Az influenszerek manapság nem a hétköznapi valóságot akarják képviselni, hanem egyfajta elitét. Ahol látszólag gazdagok és híresek. Megkaptuk a low budget, self-made celebeket.”

Szanaszét filterezett képek, szénné FaceAppozott tartalmak, totális elferdített valóság a social mediaban – ez jellemző ma Atis szerint.

Nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy ti mit gondoltok erről a témáról?

Főkép: Facebook

Ha végeztél a cikkel, nézz bele legújabb epizódunkba!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Kövess minket!

67,000RajongóLike
165,000KövetőKövess be
162,400KövetőKövess be
360,000FeliratkozóFeliratkozás

Legfrissebb

Insta