Ha figyelemmel követed oldalunkat, biztos olvastál már az O.K. Központról. Egy olyan intézményről van szó, ahol szórakozva tudhatsz meg többet a pénzről, felkészült és egyben laza oktatók segítségével. Magyarországon több, mint 40 ezer ember kapcsolódott be programjukba, sőt, módszereik már a határon túl is hódítanak: Románia után hamarosan Szlovákiában is megnyitják kapuikat. De mitől ilyen népszerűek? Erről is beszélt az egyik tréner, Rab Titanilla.
Hogy látod az O.K. Központ elmúlt két évét, vajon minek köszönhető a dinamikus fejlődés és a látogatói szám rohamos növekedése?
Az O.K. Projektet hosszas tervezői munka előzte meg, ez alapozta meg a későbbi dinamikus fejlődést. A trénerek kiválasztása, képzése és folyamatos fejlesztése, a tananyagok sokszínűsége és megújulása az aktuális trendeknek megfelelően és természetesen az alkalmazott módszer, a szórakoztatva tanítás, mely jelentősen hozzájárult a sikerhez. A tréningek után a diákok értékelő lapokat töltenek ki, amelyben az adott modult, és a trénert egyaránt értékelniük kell. Ezek fontos visszajelzést jelentenek számunkra, melyek beépítésére is figyelmet fordítunk a fejlesztések során.
Mennyire nyitottak a diákok a tréningek tudásanyagára, illetve rátok, a fiatal oktatókra? Befogadóbbak irányotokban?
A pénzügyi ismeretek, a pénzügyi tudatosság első hallásra száraz témának tűnik de az említett módszernek és a fiatal oktatóknak köszönhetően sokkal közelebb kerül a diákokhoz. A tréningek elején tartott kontaktuskötésben fény derül arra, hogy mire számíthatnak, milyen keretek között és az ezután megfogalmazott elvárásokban már sok esetben jelenik meg az, hogy a mai tréning akkor lesz jó, ha olyan marad, mint amilyen most.
Hogyan fejlődtetek ti trénerek az elmúlt két évben? Milyen képességeitek, készségeitek erősödtek fel a munka során?
Az O.K. Csapat részeként mindannyian megtanultunk csapatban dolgozni, együttműködni, segíteni egymásnak, hiszen egy közös cél érdekében dolgozunk. Az önfejlesztés elengedhetetlen, hiszen naprakésznek kell lennünk, hogy a felmerülő kérdésekre szakmailag helytálló válaszokat tudjunk adni a diákok számára. A tananyagfejlesztő munka megkívánja sokféle szoftver, program, alkalmazás ismeretét és használatát, így ez a kompetenciánk is folyamatosan fejlődik. A saját pénzgazdálkodásunkban sokkal tudatosabbak vagyunk, többen vezetünk háztartási naplót, tájékozódunk, takarékoskodunk. Összességében hatékony munkavégzést, időgazdálkodást, tudatosságot tanultunk, melyet az életünk egyéb területén is hasznosítani tudunk.
Neked személy szerint mi volt a legnagyobb kihívás az eddigi O.K. karriered során?
Az egyik legnagyobb kihívás az volt, amikor felkérésre fejlesztettem egy 2 órás tréningprogramot, ahol a tudatos vásárlás, a reklámok befolyásoló ereje volt a központban. Ezután a szakmai hetünk keretében tartottam egy prezentációt a ’Divat és üzlet a weben’ címmel, amely szintén komoly felkészülést igényelt, ennek során sokat fejlődtem. Ugyanakkor állandó kihívást jelent amikor egy nem igazán érdeklődő diák figyelmét kell felkelteni a tréningek témái iránt. Nagy örömömre szolgál, hogy ez végül valahogy mindig sikerül és sok diákommal tartom a kapcsolatot a mai napig.