Egy Harvardon végzett boldogságkutató olyan programot indított el az amerikai iskolákban, amivel kiugró eredményeket értek el a diákok. A lényege: a fiatalok megtanulják, hogy egyedül ők a felelősek saját boldogságukért.
Shawn Achor amerikai boldogságkutató, több sikerkönyv szerzője a boldogság és a boldogulás között azt az elméletet állította fel, hogy aki boldogabb és mentális egészsége is rendben van, annak jobb a teljesítménye és sikeresebbnek érzi magát, mint azok, akik lelki gondokkal küzdenek. Ezt a vonalat követve indította el programját egy illinois-i iskolai körzetben, melynek célja a diákok boldogságérzetének növelése volt.
Az Orange Frog programban a diákok, szülők, tanárok, buszsofőrök is részt vesznek, akik egy összetartó közösségként segítik egymást a mindennapokban, a pozitív pszichológia módszereit követve. Ennek része, hogy a diákok minden nap beszámoljanak róla, miért hálásak aznap, meditálnak, és olyan gyakorlatokat végeznek, melyek a pozitív gondolkodást fejlesztik, majd ezeket megtanulva továbbadják a tudást a szüleiknek is.
Két évtizednyi kutatás után folyamatosan ugyanarra a következtetésre jutok: a boldogság jelentősen növeli a memóriát, a figyelmet, a produktív energiákat, építi a szociális kapcsolatokat, a bizalmat, az intelligenciát, fejleszti a kreativitást és a depresszió és szorongás ellen is védelmet nyújt – mondta a kutató a U.S.News-nak.
Az 54-es iskolai körzetben olyannyira sikeres volt a projekt, hogy kiugróan megnőtt a tanulmányi eredménye a diákoknak. Méghozzá olyannyira, hogy már az ország legjobbjai között vannak a módszert kipróbáló intézmények.