Nemcsak hogy játszott sorozatunk macsója ezekben a darabokban, de a kedvencei közé is tartoznak. Kérésünkre bizony azokat a színházi szerepeit szedte össze, melyeket a Cseppszínház, az Esztrád Színház és a Szép Ernő Színház fiatal színészeként kapott meg, és számára sokat jelentenek.
Csepp Színház:
Fame – Nick Piazza
A fiatalok útkereséséről szóló musical darab a kulisszák mögé kalauzolja el a nézőket. Megmutatja, hogy bizony akadnak néha dolgok, amelyek nem azok, amik valójában.
A darab egy 1980-ban készült filmen, a Hírnéven alapszik, az első előadást 1988-ban tartották az Egyesült Államokban, Miamiben. A történet néhány diák művészeti sulis kalandjait meséli el, köztük van a hírnév valódi megszállottja, Carmen, az ambiciózus színésznő, Serena, a szellemes humorista, a rosszfiú, Joe, a csendes hegedűművész, Schlomo, a “tehetséges diszlexiás” táncos, Tyrone, a túlsúlyos táncos, Mabel, a szegény táncos, Iris és a határozott színész, Nick.
Az első produkció óta számos átdolgozás született a darabra, amelyet a világ számos országában írtak a világ számos nyelvén.
“Ez volt életem első szerepe színháznál és egyből főszerep. Mondanom sem kell, hogy hihetetlenül boldog voltam, és azóta is boldogsággal tölt el, ha visszagondolok, hogy ilyen fiatalon (11 voltam) eljátszhattam egy kultuszszíndarab főszerepét.”
– meséli Bende visszaemlékezve erre a darabra.
Hotel Menthol – Zsilett
A magyar rock and roll, Fenyő Miklós és Novai Gábor darabja, amelyben a mára már elveszett életérzésbe vágynak vissza a karakterek.
A főszereplő karakterünk, Mike megjelenik a csendes nagyvárosban, hogy olyan fiatalokat toborozzon, akik segítenek neki újjáéleszteni az elhaló Hotel Mentholt, illetve a rock and roll korszakát.
“Imádtam, illetve még mindig imádom, mert nem telik el úgy évad, hogy ezt ne vennénk színpadra. Ezt azért imádom, mert egy hatalmas buli az egész darab tele táncokkal, énekekkel és érdekes fordulatokkal. Ebben a darabban aztán igazán ki tudom tombolni magamat.”
– meséli Bende visszaemlékezve erre a darabra.
Tavaszébredés – Menhior
Egy többszörös Tony-díjas és egy Grammy-díjas darab, mely Frank Wedekind 1891-es, A tavasz ébredése című drámája alapján készült.
A musical zene anyaga alternatív rock stílusban íródott, de népi elemek is megtalálhatóak benne. Míg a mű a múltban játszódik, addig a zenei repertoár igazán modern, friss. A történet a fiatalok felnőtté válásáról szól, benne az első szerelemmel, szexualitás felfedezésével.
“Abszolút kedvenc darabom. Nagyon mély értelemmel bír, így nem ajánlott a fiatal társaságnak, de a felnőtteknek mindenképp. Egyik kedvenc élményem ezzel a darabbal kapcsolatban, amikor egyik előadáson mind a három főszereplőnek (köztük nekem is) sikerült eljutnia arra a lelki állapotszintre, hogy a történetet kísérő szörnyűségek miatt mind elsírtuk magunkat a darab egy bizonyos pontján.”
– meséli Bende visszaemlékezve erre a darabra.
Japán halászok
“Egy fantasztikus darab, amit szintén imádok. A Japánban történt atombomba robbanás szörnyűségeit mutatja meg a japánok szemével. Eléggé siratós darab.”
KZ-oratórium
“A zsidók és a cigányok deportálásáról szól. Arról, hogy miként szállították el őket a haláltáborokba, és miként szenvedtek. Ebben a darabban én a mai kort képviselem, amint visszatekint a történtekre, teszem mindezt narrálva a sztorit.”
Esztrád Színház:
Időomlás – A főszereplő fiatalkori “változata”
A második világháború idején játszódó történetben a főszereplő egy amerikai fiatalember, aki családi kötelékei miatt Németországban nőtt fel: német suliba járt, német drámaíró lett és még a felesége is német származású.
A második világháború idején viszont amerikai kém lesz belőle, viszont Amerika nem ismerte el beépített ügynökként, és végül mindenhonnan menekülnie kellett.
“Életem első darabja, melyben egy profi színészi gárdával dolgozhattam és dolgozhatok mind a mai napig együtt. Ebben a darabban, csakhogy még izgalmasabb legyen, van egy jelenet, amiben egy szál alsógatyában vagyok, és szeretkezést imitálok a főszereplő feleségével, mert a főszereplő visszatekint korábbi éveire, és ebben a jelenetben én alakítom őt. Amúgy egy nagyon elgondolkoztató darab.”
– meséli Bende visszaemlékezve erre a darabra.
Szép Ernő Színház:
A Pál utcai fiúk
“Szintén profi gárda mellyel élmény dolgozni. Szerettem ezt a darabot, amíg játszottuk, mert nagyon vicces volt mind az előadás, mind a próbafolyamat.”
Rómeó és Júlia – Rómeó
“Rómeóként színpadra állni hatalmas feladat volt és nagyon nehéz. Egyrészt a nyelvhasználat jelentett problémát, másrészt azt eljátszani, hogy szerelmes vagyok Júliába, tudván, hogy az akkori barátnőm szintén szerepelt a darab egy másik szerepében, és árgus szemekkel figyelte a romantikus jeleneteket. Ettől függetlenül egy nagy élmény volt.”
Bende önálló Villon-estje:
Életem eddigi legnagyobb sikere számomra mégis az volt, amikor önálló estet tartottam Villon balladáiból, bemutatva Villon életét. Nem volt hosszú, csupán 15 perc, de elég volt arra, hogy a végére az egész nézőteret megsirassam “halálommal”. Hihetetlen érzés volt a végén, amikor elhalkult a zene, kikapcsolt a reflektor, álltam a sötétben, és csak szipogást és orrfújást hallottam, majd jött a tapsvihar, mely csak és kizárólag nekem szólt percekig.
– meséli Bende büszkén.