Új századhoz új trend is dukál: Hajadismijen

Rovat

Megosztás

Egy korábbi cikkünkben már kifejtettük, hogy tulajdonképpen az elmúlt pár évben többet fejlődött a technika, s vele együtt a társadalom is, mint az azt megelőző körülbelül száz évben. Egy újabb bizonyítéka került fel ennek a YouTube-ra a minap: Pixa megalkotta a XXI. század zenei társadalomkritikáját, ez lett a ‘Hajadismijen’.

https://www.youtube.com/watch?v=LHFL5qpLKfw

 

Pixa már egy évtizednél is hosszabb ideje dolgozik a zeneiparban, számos díjat zsebelt be elismerésként. Nemcsak olyan nagymenő hazai énekesekkel, mint Fluor Tomi és Kis Grofó dolgozott már együtt, de még Snoop Doggal volt dolga.

Ami egészen különlegessé teszi a mostani dal hátterét, hogy a szerzeményt az újmédia legfontosabb felületein egy és ugyanazon időben posztolta több közösségimédia-sztár, s a szerző nem a hagyományos médiafelületeket, mint például a televízió vagy rádió használja legfőképpen a dal népszerűsítésére. Több cikket is írtunk már a közösségi média erejéről, s kiderült, hogy most sem kellett csalódnunk benne: 24 óra leforgása alatt érte el a klip a százezres nézettséget.

Bánki Beni, Ki Mit Tube-győztes slammer, is az egyike volt azoknak, akik saját oldalaikon népszerűsítik a dalt és a hozzá készített videót. Beni szintén a XXI. század fiatalja, munkássága nagy része arról szól, hogy hogyan legyünk hűek az új századhoz, az új találmányokhoz, az új szokásokhoz és hogy napjainkban a naprakésznek lenni annyit jelent, hogy egy életen át tanulunk.

Beni a következőket mondta a zsigereiben is XXI. századi dalról:

“Nagyon újnak és egyedinek éreztem a dal koncepcióját és alapvetően szeretem a kreatív dolgokat. A ‘Hajadismijen’ elsődleges célja a szórakoztatás, tuti, hogy mostantól minden buliban játszani fogják, jó kicsit kiszakadni a hétköznapokból és erre ugrálni. Persze eközben az új Pixa-track tükröt is tart, a sorok között magunkra találhatunk, korunk szépségével és hibáival egyaránt”

– céloz arra a fiatal srác is, hogy ez valóban nem csupán az új század újdonságainak pozitív dolgait mutatja meg, de egyúttal rámutat a negatívumokra is.

Pixa egyébként a 2015-ös Ki Mit Tube kapcsán ismerte meg Benit, hiszen ő is az internetes tehetségkutató zsűrijének egyik tagja volt. Az előadó-szerzőt is megkérdeztük, hogy mégis mi ez a nagy internetláz és a fiatalok célzott megszólítása. A zeneguru a következőket mondta nekünk:

“Nagyjából én is inkább az internet világában élek, az idők során ezek a srácok vagy rajongóim voltak vagy valakikért rajonganak, akikkel dolgoztam. Egy-két emberkének segítettem is közöttük. Plusz a fiatal generáció borzasztóan aranyos és sokkal többet tudnak minden közösségi médiában rejlő lehetőségről. Máshogy közelítik meg a dolgokat, nagyon nagy hatalom ez. Mostanra én váltam az ő rajongójukká!”

Azt is hozzátette, hogy a számmal azt akarta bebizonyítani, hogy az internetes generációnak sokkal nagyobb hatalma van, mint bármelyik hagyományos médiafelületen (televízión vagy rádióban) futó kampánynak.

Az, aki egy aprócskát is szemfüles volt, rögtön kiszúrhatta már a videó alapján is, hogy ez a produkció a Facebook nevű közösségi oldalról ismert Vagvölgyi Noemivel való együttműködés alapján készült. Természetesen megkérdeztük a szerzőt arról is, hogy mi ez a nagy összeborulás Vágvolgyi Noemivel.

“Pixa+Noémi+Rigobácsi egy nagy család már! Olyan mintha együtt csináltuk volna. Azt mondta Noémi, vagy megcsinálom a dalt, vagy elvisz a Rigobácsi! Gondoltam, maradok. Mijenigaztülle”

– válaszolta e-mailen keresztül.

Hogy meddig jut el még a klip, az csak az internet népén múlik, de szerintünk nem áll meg százezernél a nézettsége.

A cikk a Nemzeti Kulturális Alap Cseh Tamás Programjának támogatásával készült.

Ha végeztél a cikkel, nézz bele legújabb epizódunkba!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Kövess minket!

75,534RajongóLike
173,768KövetőKövess be
143,000KövetőKövess be
347,000FeliratkozóFeliratkozás

Legfrissebb

Insta