Az vagy, amit felteszel – Ilyenek vagytok ti!

Rovat

Megosztás

Bedrótozott nemzedék, digitális őslakók, net generáció, me-me-me, nárcisztikus, szelfi vagy a balf*sz generáció, ami a legjobban jellemzi a korosztályotokat? A Célkeresztben a Z generáció konferencia előadói összeszedték az összes kifejezést, amely eddig a világban megszületett a generációtokra nézve, és arra keresték a választ, hogyan is lehet megtalálni a hozzátok vezető legrövidebb utat. Szerintetek jó úton járnak?

Balf*sz?! Ez most komoly?!

A kifejezés Bret Easten Ellistől származik, aki 2014-es könyvében taglalja a generációtok sajátosságait. Jobban mondva, tőle a mű eredeti címe, a „Generation Wuss” ered, amelyet önjelölt magyar fordítók értelmeztek „balf*aszként, hogy könnyebbé tegyék a megértését a magyar olvasók számára. Azért az eredeti, „wuss” szó ennyire nem radikális kifejezés, inkább jelent érzékeny, félénk, visszahúzódó, nyámnyila generációt – magyarázta a konferencia egyik előadója, Sas István, címzetes főiskolai tanár. Bret az általa használt kifejezést azzal magyarázza, hogy a generációtok túlságosan önimádó, lusta és buta. Te mit gondolsz, túlzó lenne Bret állítása?

IMG_8125

Mindenkinek jól esik, ha sok lájkot kap a képeire. Lehetséges, hogy azért posztolunk sokat, mert valójában szeretethiányosak vagyunk, és mindent megtennénk egy kis elismerésért? Sas István úgy fogalmazott, a generációtok körében már „nem az vagy, amit teszel, hanem az, amit FELTESZEL.”

Együtt alvás telefonon keresztül

A posztok sokasága már-már addikcióra is utalhat – hallottuk Dr. Kalamár Hajnalka, klinikai szakpszichológus előadásából. De mi nevezhető addikciónak? Tulajdonképpen minden, ami nélkül kényelmetlenül érezzük magunkat. A generációtokra jellemző a telefon folytonos ellenőrzése, nyomkodása, a zenehallgatás – amelyek még a barátaitokkal folytatott beszélgetések során sem maradnak el – ,a folyamatos online jelenlét már a mindennapjaitok részévé vált.

Dr. Kalamár Hajnalka megosztotta velünk egy 13 éves lány történetét, aki életében először volt szerelmes. Biztos, te is érezted már, hogy legszívesebben egy percre sem szakadnál el a kedvesedtől. Ez a 13 éves lány meg is találta a módját, hogy ez teljesülhessen: a barátjával esténként úgy aludtak el, hogy lefekvés előtt bekapcsolva hagyták a Viberjüket, hogy egész éjszaka hallhassák a másik szuszogását.  🙂

A konferencia előadói között nem csupán a magyar szakértők meglátását tudhattuk meg, de nemzetközi szakmabeliek is elmondták véleményüket. Nick Sohnemann, a német Futurecandy alapítója egy dolgot emelt ki, ami a leglényegesebb csatorna hozzátok, ez pedig nem más, mint a technológia. A folyton változó világban az innovációk azok, amelyek igazán alkalmasak arra, hogy üzenetet továbbítsanak számotokra. Előadásában szó esett arról mennyire fontos szerepet játszhatnak majd a talán nem is olyan távoli jövőben az okos szemüvegek, a drónok vagy a 3D nyomtatás. Persze, a kommunikációs csomagolás sem elhanyagolható, a termékek története mellett a ti kapcsolódó élményeitek is központi szerepet kapnak.

Vágyak?

Te szembemész a szüleid világnézetével? A kutatók szerint nem. Megelégszel azzal, és ha jövőbeli tervekről van szó, akkor egy középvezetői állás egy multinál, egy ház és egy kutya, ami a listátokon szerepel – mondta Perjés István, a TNS Hoffmann média szektorvezetője. A Z generáció szociológiai megközelítéséről Székely Levente, a Kutatópont Kft. kutatási igazgatója beszélt részletesen.

IMG_7800

Bankolás? Az uncsi!

 Sok mindent hamar eluntok, ha nincs meg hozzá az a plusz, amitől különleges lesz és továbbkattintasz. A bankolás pontosan ilyen, ezért az EMFA regionális menedzsere, Lukas Dzuroska szerint, ha a pénzintézetek nem figyelnek arra, hogy letisztult, személyre szabott, dizájnos és játékos felülettel szolgáljanak nektek, akkor bizony megeshet, hogy inkább az X-re nyomtok. A játékosítással Farkas Máté, a Games for Business marketing vezetője is egyetértett, habár hangsúlyozta a játékosítás nem egyenlő a játékkal.

Sőt, nem csupán a dizájn, de a zene is fontos szerepet játszik abban, hogy elnyerje a figyelmeteket. Szabó Tamás és Alick Sethi a reklámokhoz kapcsolódó megfelelő zeneválasztás kényességét hangsúlyozta, hiszen sokszor ez az elem az, amellyel ténylegesen hatni tud egy reklámszpot.

Esettanulmányokból sem volt hiány, megkapó példákat hallhattunk a Nivea edukatív arcbőr ápolási kampányáról, melyet az Iskolamarketing Médiaügyökséggel együtt hoztak létre, de a Starbucks Magyarország programjairól is képet kaphattunk. Nyéki Zsolt, az OTP Mobil marketing és fejlesztési igazgatója pedig új, Simple elnevezésű applikációs rendszerét mutatta be, mellyel könnyedén fizethetsz szinte bármilyen helyzetben, így elfelejtheted a zsebedben zavaróan csörgő apró hangját.

A Blue Hive Europe, a Ford európai ügynökségének ügyvezetője, Frank Schmidt elmondta, fontos, hogy a cégek mindig meglepetést okozzanak nektek, amit megtehetnek akár egy kis plusz gumicukorral, de akár ingyen wifivel is.

Ha végeztél a cikkel, nézz bele legújabb epizódunkba!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Kövess minket!

67,000RajongóLike
165,000KövetőKövess be
162,400KövetőKövess be
360,000FeliratkozóFeliratkozás

Legfrissebb

Insta