“A tanár a tökéletesség mintaképe, szilárd magaviselete és akarata van, törhetetlen lelkiállapottal” -Kivéve, ha mindenki azon van, hogy ez ne így legyen. Íme, 5 dolog, amiről a tanárok nem szívesen beszélnek.
1.Ha a gyerek taníthatatlan képességei szerint
Előfordul olyan eset, mikor egy gyermek képességei gyengébbek társaiénál. Ő az, aki mindig lemarad, nem tud koncentrálni, túl sokat kérdez, esetleg hisztizik, rosszalkodik. Igyekszik felhívni magára a figyelmet, -de velemi mi lesz?- módon, és lehetetlenné teszi a többiek oktatását. Addig húzza a cérnát, amíg el nem szakad, és ha dühösen, ha nem, de minden figyelemnek rá kell összpontosítania.
2.Ha elfut a méreg…
Amikor a gyerekek arra játszanak, hogy elszakadjon a cérna. Előfordulhat,hogy a tanár nincs toppon. Ilyenkor a gyerekek elfelejtik, hogy ő is csak ember. Lehet éhes,fáradt, gondok lehetnek a magánéletében, emiatt pedig türelmetlenebb lehet. A gyerekek ezt érzik, és akarva-akaratlanul feszegetik a határokat. Ha sikerrel járnak, a tanár kifordul magából, és olyanokat mond, vagy tesz, amit később megbán.
3.Ha nem tudta megtanítani, amit akart…
Minden tanár készül az órájára, elképzelései vannak arról, honnan hova szeretne eljutni az óra végére. Előfordul, hogy képtelen haladni és tanítani. No, nem azért, mert rossz hivatást választott volna, hanem mert fegyelmeznie kell. Vannak olyan tanárok, akik nem bírják fenntartani a gyermekek figyelmét – ami valljuk be, nem könnyű, ha megkérdezik, mikor fogjuk használni a kovalens kötést a mindennapi életben. A gyerekek nem azért járnak iskolába, mert tanulni akarnak, hanem mert kötelező. A tanároknak az ilyen óra tanulság, nem szívesen emlegetik utólag. Egy ilyen szituáció próbára teszi a pedagógus pszichológiai helytállását. Ugyanis, olyan módszereket kell kialakítani, amivel fegyelmet és figyelmet lehet fenntartani, úgy, hogy megfelelő tempóban tudjon haladni a gyermekekkel.
4.Ha megbántják őket
“A tanár a tökéletesség mintaképe, szilárd magaviselete és akarata van, törhetetlen lelkiállapottal…” – Ilyenkor felejti el a diák, hogy a tanár is ember, ilyenkor élvezi, ha ki tudja hozni a sodrából a látszólag érzéketlen szobrot, aki előttük áll, és kitartóan oktatni próbál. Bár nem mindig mutatják, de a tanárokat is meg lehet bántani. Ilyen esetben pedig egyik tanár sem megy a másikhoz, hogy elmesélje mit tettek vele, és sírjon egy másik vállán. Inkább megpróbálja megoldani a helyzetet, vagy utat enged az indulatainak, és a diákok előkapják a röpdogás papírokat.
5.Ha gúnyos becenevet kapnak
“-Nézd, jön Hitler, meg a Pingvin. ” A diktátor és a mozgásában pingvinre hasonlító tanár nem kérték ezeket a beceneveket, a gyerekek azonban, mégis nekik adták. Előfordul, hogy 1-1 ilyen visszajut a tanárok fülébe, de nem igazán tudnak ezzel mit kezdeni. Remélhetőleg idővel megszűnnek ezek a perspektívák, és a gúnynevek mögött embereket kezdenek látni.
Borítókép:edublogs