A világ kedvenc életszimulátora, melyben bármilyen mindennapi dolgot megtehetsz, néha még nem mindennapit is, de a lényeg, hogy olyan teendőket kell elvégezned, mint a mosdóba járás, az evés, a munkába vagy iskolába járás. Most erről a remek játékról szedtünk össze tíz érdekes tényt.
1. Már 1993-ban megvoltak az alapok.
7 évvel az első Sims megjelenése előtt Will Wright,a játék kitalálója már megalkotta az első prototípusát a játéknak. Kezdetben még csak egy Sim volt a játékban, amely a körülötte lévő tárgyakkal lépett kölcsönhatásba. Hogy lássa az alkotó, hogy működik a dolog, együttműködve egy programozóval, Jamie Doornbos-szal, aki viselkedésmintákat kölcsönzött a simnek, amely a játékost is arra ösztönzi, hogy minél több interakciót hajtson végre simjével. Egy-másfél évnyi munka után Wright már látta a fényt az alagútvégén, úgy gondolta, megvalósítható lesz a játék.
2. Tökéletesre fényezve
A The Sims kulcsa az a tökéletes felhasználói felület, amit a játék nyújtani tud. Fontos volt a készítés során, hogy egyensúlyban legyen minden apró részlet kidolgozása. 11 különböző változtatáson esett át a felhasználói felület, mire elérte a végleges megjelenését.
3. A simnyelv fejlődése
A készítők tartottak attól, hogy ha angolul történt volna minden játékbeli dialógus, hogy a más országban való terjesztésnél ez gondot okozna, ezért megalkották a simnyelvet.
A nyelv megalkotásakor ötletet merítettek az angol, ukrán, francia, latin, finn, fidzsi nyelvekből is többek között.
Habár van egy pár darabos szókincse a simnyelvnek, még felismerhető mondatokat is összeraktak a készítők, mégsem mondható igazi nyelvnek, mivel nincs a nyelvben nyelvtana és mondattana.
4. Egy WC-vel kezdődött.
Amikor 1993-ban elkészült a prototípusa a játéknak, Will Wright egy WC-vel való kölcsönhatásba hozta először első simjét: használni, illetve megtakarítani tudta azt.
5. Már a The Sims 2-ben esett volna.
Eredetileg a The Sims 2-be tervezték az esőzés bevezetését, azonban a játék kódolása során nem tudták megoldani, hogy csak a lakáson kívül essen az eső, sokszor bent is eleredt a játéktesztelések során. Három évvel később megoldották a problémát, és az Évszakok kiegészítésben már ez is szerepelt.
6. Az eredeti neve
A készítő nem akarta túlságosan cicomázni a nevét a játéknak, egyszerűen Babaháznak (Doll House) akarta hívni, végül a marketingtesztelések során kiderült, ez nem túl ütős, ezért nem ez maradt a játék neve.
Borítókép: Thesims.com