Ezt nézed:  / Hírek / Pszicho, szex / 7 lépés, hogyan gyógyulj egy fájdalmas szakításból

7 lépés, hogyan gyógyulj egy fájdalmas szakításból

Véget ért az örökké? Elhagyott a nagy Ő?  Úgy érzed véget ért az életed? Íme, hét lépés, ami segít feldolgozni, ami veled történik.

Forrás: favim.com

Forrás: favim.com

 

1. Értsd meg, miért történt

Mi lehetett a probléma? Mi volt olyan dolog, ami miatt nem tudtátok együtt folytatni?

  • Féltékenység, megcsalás (túlságosan féltem, aki az enyém, okkal féltem) Ha valaki szándékosan féltékennyé tesz téged, az nagyon erkölcstelen dolog. Kihasználni valaki érzéseit és féltékennyé tenni, csak azért, hogy lásd, szeret -e, nem valami szép… Viszont, ha ilyesmihez kell folyamodnia, akkor szeretethiánya lehet, ami sok problémát szülhet egy kapcsolatban. Minden probléma KÉT EMBEREN MÚLIK. Tehát ok-okozati alapon kell vizsgálni. Két ember kapcsolata szülte az adott helyzetet. Ha az egyik hibázott, a másik is. Ha viszont megcsal, többé már nem kell aggódnod kettőtök miatt. Nincs tovább maradásod.
  • Bizalmi problémák (hazugságok halmozása: önzőség vagy óvás szempontjából) A titkok, utólag kiderülő kegyes és kegyetlen hazugságok. Probléma elkerülése szempontjából vagy sem, ez az egyik legnagyobb vétek egy kapcsolatban. Miért ne tudnátok megbeszélni? Miért kéne valótlanságot állítani? Merd felvállalni az igazságot! Persze, hogy nem örül az egyik fél, ha sérül, de ha szeretitek egymást, mindig van megoldás. Gondoltál már arra, hogy nem elég odabökni egy “bocsi”-t, hanem ki is kell engesztelni öleléssel, szeretettel, hogy érezze, minden rendben? Ha a bizalmi probléma a gond, akkor örülj neki, hogy vége lett. Ha valakiben nem lehet megbízni és ellenőrizgetni kell, hogy biztos legyél abban, nem hazudik neked, akkor az a kapcsolat már a legelső hazugság lebuktatásakor jó mélyre ásta magát. Persze innen is van kiút, de bizalmat felépíteni nehezebb, mint összetörni.
  • apróbb viták (sértődés a legapróbb szókapcsolatokon, ami egy kicsit is eltér a megszokott kedves hangnemtől, “kinél vacsorázzunk ma”, “nem így terveztem”, “nem kérdezted meg a véleményem”, “engem ez a hobbi nem érdekel”, stbstb.),
  • nagyobb viták (hazugságok, “bulizni megyek nélküled”, megcsalás, szakítás),
Forrás: tx.english-ch.com

Forrás: tx.english-ch.com

  • családi ügyek  a családja nem kedvel, esetleg még ellened is beszél, persze te sem vagy szent, miért örülnél azoknak, akik nem látnak szívesen. Ez a kapcsolatok 80%-ánál így van. Nem véletlen vannak anyós viccek.
  • anyagi nézeteltérések – Mire költsek, mire ne költsek, mindenre én költök, ő költ mindenre, ahol a pénz számít, ott ezek alapvető viták.
  • az elveitek eltérései, más értékrend, eltérő fontossági sorrend – Amikor nem értékeli, hogy mit tanulsz, mivé akarsz válni, mert számára ez nem fontos. Nem támogat, nem büszke rád, miért tenné? Inkább saját magával törődik, neki is van karriere. Amikor eléd helyez egy programot, fontosabb egy másik tevékenység vagy eléd helyezi az álmait és vágyait, aminek te nem vagy a részese, akkor ott gondok vannak.
  • fizikai bántalmazás – Ritkán, de ilyen is megeshet. Természetesen az ilyesmi sem kap megbocsátást.
  • a megszokás elfogadásának nehézségei, ami miatt úgy érezheted, ez már nem szeretet. Ezt úgyis érezni fogod szakítás után. Aki kételkedik az érzéseiben és ezért szakít valakivel legalább úgy fog szenvedni, mint akivel szakítottak. Mert ugye, akkor tudjuk meg, mi volt nekünk, miután már elveszítettük.

 

A felsorolt problémák egyéni helyzettől függő dolgok. A leggyakoribb eseteket soroltam fel. Mindegyiket másképp kell feldolgozni, ezért a lelki béke elérése nem ehhez a ponthoz tartozik.

2. Mi az eredménye?

Forrás: teaminglife.com

Forrás: teaminglife.com

 

Ha a másikra mutogattok, hogy ő a hibás, akkor úgy viselkedtek, mint két óvodás az óvónéni előtt, hogy melyikük törte el a vázát. Felejtsd el a hiba szót, ez nem egy matekdolgozat. Másképp cselekedni és másképp gondolni valamit egészen más, erre épül az az egyszerű következtetés, hogy nincs két ugyanolyan ember. A gondolataik pedig semmiképp sem párhuzamosak. Valahol mindig van kompromisszum.

Mit érzel most, hogy vége? Hogy alakulnak a mindennapjaid? Neheztelsz még rá?

Forrás: polyvore.com

Forrás: polyvore.com

Összetört a szíved. Csak sírsz, az egyetlen vigasz pedig hallani sem akar rólad. Ha elég idő telik el, idővel minden rossz érzés megfakul és el fogsz kezdeni emlékezni a szép dolgokra és csak a boldog emlékek maradnak meg. Idővel jobban átlátod majd, mit tennél másképp, min tudtál volna változtatni, jól döntöttél -e, mikor a végét kérted, de akkorra már mindegy lesz, természetesen.

Forrás: favim.com

Forrás: favim.com

 

3. Egyedül érezned magad “oké”.

Forrás: glavos.xyz

Forrás: glavos.xyz

Az első alkalommal biztos nehéz volt, de mára már megszokhattad az egyedüllétet. Elfogadni azt, hogy újra egyedül vagy a világban, nehéz dolog. Főleg akkor, ha nem te választottad ezt az opciót. Ha most elkezdenél randizgatni, hogy pótold a hiányt, (mint amikor egy gyermek új kiskutyát kap az előző halála után) hamar belebuknál a dologba. Fel kell dolgoznod, hogy nincs többé. Meg kell értened, hogy kihelyezted a lelked egy időre egy másik személybe, akinek nem kellett. De ez nem azért volt, mert a lelkeddel lenne probléma. Te biztos, hogy őszintén megtettél mindent azért, hogy működjön.

Forrás: wallpaperbang.com

Forrás: wallpaperbang.com

4. Légy kedves magadhoz

Forrás: rcthomas.com

Forrás: rcthomas.com

Magányos perceidben gondolkozz el azon, milyen értékes ember vagy valójában. Gondolj arra, hogy egyedül lenni, nem okvetlen jelent rosszat. Milyen jó, hogy van időd gondolkodni és felmérni, hová tartasz. A legfontosabb gondolat, ami megnyugtathat téged: ha képes volt eldobni téged, nem érdemelt meg és nem tudta értékelni, aki vagy. Mert nagyon értékes ember vagy! Előbb – utóbb lesz valaki, aki ezt bizonyítani fogja neked, hidd el.

5. Érezz felelősséget a gyógyulásodért

Fel kell adnod. Eldobtad, eldobtak, nincs többé. Egy ideig emészteni fogod magad. Vannak olyan dolgok, amik sosem múlnak el… De meg kell tanulnod velük együtt élni. Lassan, fokozatosan próbáld meg megkeresni azokat a tevékenységeket, amik boldoggá tesznek téged és fektesd bele az energiáidat. Lassan elkezdik majd regenerálni a lelki sérüléseidet.
Ezért nem jó, ha jönnek a barátok, akik majd jól megmondják, mi a jó neked. Elterelik a figyelmed, pillanatnyi örömet okoznak, de ha jön a magány vagy az éjszaka… Nem fognak tudni megvigasztalni. Csak te magad.

Forrás: https://www.facebook.com/themateuszm

Forrás: https://www.facebook.com/themateuszm

6. Kerüld el a destruktív szokásokat

Dohányzás, alkohol, drogok. Ne viccelj már. Jól tudod, hogy ezek nem oldanak meg semmit. Pár szál cigaretta után visszafogad? Vagy attól, ha részegre iszod magad? Ha nem tudod kontrollálni az érzéseidet az alkoholtól, még fel is hívhatod az éjszaka közepén, annak pedig tudjuk, hogy nem lesz jó vége.

7. Egyedül lépj tovább

Küzdj meg a belső érzésekkel. Járd a saját utad. Elmondhatod másoknak, mit érzel, de hidd el, nem fognak tudni mit tanácsolni neked, ami megszűntetné ezt az érzést. Meg kell találnod a módját annak, hogy elfogadd a helyzetet. Ha megkéred a volt párod, hogy legyen a barátod, mert túl sokat jelent ahhoz hogy eltűnjön, hiszen a lelkitársad volt, akkor nem fog visszautasítani. De továbbra is kötődni fogsz hozzá úgy ahogy szakítás előtt tetted.

Kitartás, az eső után mindig jön szivárvány!

Forrás: pinterest.com

Forrás: pinterest.com

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share