Egy dalról ezer emlék juthat eszedbe: sulis élmények, barátságok, bulik, szerelmek, csalódások. Különösen igaz ez azokra a zeneszámokra, melyeket tizenévesen ismertél meg.
Most már tudományos magyarázat is van rá, hogy miért égnek bele a memóriánkba azok a dalok, melyeket fiatalon hallgatunk. A Deezer felméreése szerint 30 éves kor felett az emberek többsége leáll az újdonságok keresésével és nem hallgat már új dalokat. A másik ok, hogy 12 és 22 éves kor között az idegrendszer fejlődése és a hormonális változások rendkívül érzékennyé tesznek minket.
Azok a dalok, melyeket akkor hallgatunk, örökre velünk maradnak, a hozzájuk köthető érzelmek miatt.
Ilyenkor alakulnak ki a későbbi életünket meghatározó szociális kapcsolatok, barátságok is, így egy-egy korosztálynak jellemzően ugyanazok a slágerek ugranak be felnőtt korukban is, amit anno tiniként hallgattak. Még akkor is, ha azt a számot egyébként gyűlölték. Emlékezni fognak rá, hiszen a környezetükben mindenki ezt hallgatta, része volt a hétköznapoknak, kitörölni pedig szinte lehetetlen a dallamokat.