Justin Bieber az a név, mely egyet jelent lányok millióinak hisztérikus rajongásával, a felfoghatatlan népszerűséggel, milliónyi eladott lemezzel és toplistás rekordokkal. Hogyan vált a tizennégy éves mama kedvence néhány év alatt elsöprő zenei karriert befutó világsztárrá?
Justin Bieber a kétezres évek végén tűnt fel a zenei színtéren, hogy aztán és pár év leforgása alatt emelkedjen ki a YouTube-on szerencsét próbálók tömegéből és váljon szupersztárrá. Ez a teljesítmény már csak azért is figyelemre méltó, mert mindezt látványosan és gyorsan érte el. Csak összehasonlításképpen: a Bieber hívők száma a Twitteren a 60 millióhoz közelít, míg a zeneipar nagy öregjeinek, a Rolling Stonesnak a 2 milliót sem éri el.
Szerencse és tehetség vagy csupán az okosan irányított zeneipar olajozott működésének újabb példája? Négy érv, amiért a nyálas Bieberből ma nem fúj és gúny, hanem totál cool.
1. Tehetség:
Mindig is zenei pályára készült. 12 évesen második lett egy, a hazájában, Kanadában rendezett zenei versenyen. Több hangszeren is játszik az éneklés mellett (zongora, gitár, dob, trombita), melyek alapjait önállóan sajátította el. Ja, és moonwalkolni is tud.
2. Szépség:
Mint tudjuk, a popszakmában nem elég, ha valaki elboldogul a hangképzéssel, legalább olyan fontos a vadító külső is. Ízlés kérdése, hogy kinek mi jön be, de a tizenéves lányok (és kétség kívül ők Bieber célközönsége) határozottan buknak az olyan babapofira, mint amilyen az énekesnek megadatott. Azonban a sztár nem tétlenkedett tinédzser évei alatt sem és kigyúrta magát, izmos felső testét pedig nem mulasztja el mutogatni, amikor csak alkalma nyílik rá. Na, és persze ne feledkezzünk meg az egyre szaporodó tetkókról sem.
3. Profi management.
Usher volt az, aki 2007-ben elsőként lemezszerződést ajánlott a fiatal Biebernek, ezután pedig nem volt megállás. Még meg sem jelent első önálló albuma a My World, négy kislemeze felkerült a Billboard top 40 listájára, nem mellékesen zenetörténelmet írva ezzel.
4, Folyamatos jelenlét.
A legkezdőbb sztárjelölt is tudja, hogy ma már a hang önmagában nem elég. Jelen kell lenni és folyamatosan életben tartani a brandet. Bieber ezt is megtette. Nemcsak koncerteket ad, de szerepelt több reklámban, tévéműsorban (pl. Helyszínelők) máris kiadta életrajzi könyvét, saját filmet is forgatott, képregény készült róla és igen, még egy körömlakkot is piacra dobott a neve alatt. Na és persze, sosem mulasztja el kihasználni, ha alkalom adódik egy jó kis balhéra.
Még több Bieber.
Borítókép: Simplythescoop.com