Idén májusban újra startol a Nagy-Szín-Pad!, a verseny, amely a tehetséges zenekaroknak hivatott utat mutatni a legnagyobb színpadok felé. Az idei kilenc elődöntős között köszönthetjük a Babel, a The Biebers, a Headbengs, a Honeybeast, a Kelemen Kabátban, a Margaret Island, a Middlemist Red, az Ocho Macho és a Soerii & Poolek zenekarokat. A verseny kapcsán Dolezsai Gergelyt, az OTP Bank marketingkommunikációs főosztályvezetőjét kérdeztük.
Milyen tapasztalatokkal indultok neki az idei Nagy-Szín-Pad!-nak?
Azt látjuk, hogy az emberek tavaly óta folyamatosan csatlakoznak a Nagy-Szín-Pad!-on helytálló zenekarok rajongói táborához, és egyre többen ismerik azokat a bandákat is, akikről egy évvel ezelőtt még talán nem is hallottak. Ezek a zenekarok, lehet, hogy az igazi nagy fesztiválokra csak 5-10 év múlva juthattak volna el, de ezzel a programmal néhány lépcsőfokot kikerülve, jóval hamarabb lehetőségük nyílik. Mindemellett az együttesek stílusbeli sokfélesége kifejezetten jót tesz annak, hogy sok emberhez szólhasson a rendezvényünk, ezért idén is a tavalyihoz hasonló, színes felhozatalra számíthatunk – lesznek rockosabb, punkosabb, vagy éppen rapesebb hangvételű produkciók is.
Hogyan segíti az OTP Junior a legjobbakat?
Az elsődleges célunk, hogy ezeket a tehetséges zenekarokat ne csupán a verseny ideje alatt érje rivaldafény, de hónapok, évek múltán is emlékezzenek rájuk és ismerjék a dalaikat. Ennek érdekében a Nagy-Szín-Pad! győztesét egy videoklip forgatással is segítjük.
Mennyire követitek nyomon a nyertesek további pályáját?
A tavalyi győztes, a Mary Popkids például már a verseny előtt is felhívta magára a figyelmünket – nagyon szimpatikus volt a hozzáállásuk, nagyon tudatosan és profin dolgoztak mindvégig. A verseny után, többek között, egy reklámfilmünkben is felhasználtuk a dalaikat. Ez azért is lényeges, mert magyar pénzintézetként nagyon fontosnak tartjuk, hogy a reklámfilmjeink alapját, hátterét is magyar zenekarok, énekesek dalai képezzék. Később a Mary Popkids az OTP által is támogatott Dumapárbaj című filmben adta a fő zenei vonalat, de az O.K. Központ képzésén is tartottak előadást a diákoknak a pénzügyi tudatosság fontosságáról. A tréning során bemutatták, hogyan vezetik a zenekar kiadásait és bevételeit egy excel táblában és így, hogyan tudják nyomon követni, mennyit tudnak elkülöníteni próbaterembérlésre, felszerelésre vagy bármilyen egyéb kiadásra. A gyerekeket lenyűgözte, hogy még a művészek is ilyen precízen vezetik a pénzügyeiket. A zenekar példája remek útmutató lehet bárki számára, hiszen megmutatja: a tudatos pénzügyi tervezés, mennyire megkönnyíti egy vállalkozás előrébbvitelét.
Az OTP Junior programmal legszorosabban együttműködő zenekar továbbra is a Punnany Massif?
Igen, bár ők nem Nagy-Szín-Pad!-os versenyzők – a Punnany Massif a tavalyi rendezvény sztárfellépője volt. Már harmadik éve tart az együttműködésünk, ami nem véletlen, hiszen ők a pop paletta egyik legmeghatározóbb színfoltja, így már tavaly is teltházas bulit csináltak a Nagy-Szín-Pad!-on. Nagyon tetszik, hogy gyakran rukkolnak elő új klipekkel, amelyek között olyan is van, ami a közös munka gyümölcse – mint például az Veszprémi Utcazene Fesztivál kapcsán készült Hétköznapi Hősök.
Hogyan lehet majd szavazni a kedvenc bandáinkra idén?
A tavalyi verseny megőrzött jó gyakorlata a Facebook szavazás, hiszen itt mindenki jelen van, aki érdeklődhet a jelölt zenekarok iránt. Ez a platform közel hozza az embereket a rendezvényhez, és nem mellesleg ingyenesen használható. Azért is kifejezetten jó választás ez a felület, mert itt az emberek bepillanthatnak a produkciók videóiba, ráadásul nem is csupán egy, de akár több csapatra is leadhatják voksukat. Ha egy csokornyi kedvencük van, akár mindegyikőjüket támogathatják egy-egy szavazattal. A Facebook-os szavazás mellett, SMS-ben is várjuk a voksokat, ezek összeadódva képzik majd a végeredményt. Az Instagramon május 10-től szimpátiaszavazás indul, mely egészen a verseny végéig tart, a legtöbb szavazatot kapott zenekar pedig különdíjban részesül.