A környezetvédelem fontosságáról már biztosan te is sokat hallottál, hiszen mind saját érdekedben, mind pedig egy élhetőbb világért, óvnunk kell a körülöttünk lévő környezetet. Most mutatunk néhány igazán kreatív megoldást!
1. H&M ,,Close the loop”-azaz ,,Indítsuk újra a kört!”-kezdeményezés. A svéd üzletlánc a fenntarthatóbb jövőért hozta létre újrahasznosítási programját, amelynek keretében 16 új, újrahasznosított pamutból készült farmer darabot mutat be. A program részeként szeptember 20-ig ha visszavitted régi farmerod, 20% kedvezményt kaptál az új árából, bármely H&M üzletben-írja a The Fashion Hunter. A kollekció indulásához egy kis film készült, melynek üzenete a következő: A divatban csak egy szabály létezik, hasznosítsd újra a ruháidat! A film érdekessége, hogy narrátora és egyik szereplője Iggy Pop, valamint feltűnik benne egy feltörekvő tervező és blogger is.
https://www.youtube.com/watch?v=s4xnyr2mCuI
2. Hulladékért virágot akció Nyíregyházán. A 2015 szeptember 7-e és 19-e között zajlott akció során különválogatott papír-,műanyag-,öblösüveg-,fém-csomagolási hulladékokért, valamint italos kartondobozokért, utalványt, vagy növényi hulladékból készült komposztot kapnak a résztvevők.
3. Retextil alapítvány. A Retextil egy különleges pécsi műhely, ahol igazán kreatívan oldották meg az újrahasznosítás kérdését. Kínálatukban találhatunk divatos kiegészítőket, lakberendezési tárgyakat, sőt még terápiás eszközöket is készítenek. A technika a következő: a behozott anyagokból először vágással és sodrással fonalat készítünk, onnantól pedig csak a kreativitáson múlik milyen kézműves módszert fogunk alkalmazni. Jó hír, ha valaki esetleg helyben szeretné próbára tenni magát, ellátogathat a pécsi Nyitott Műhelybe is. A terápiás termékek lényege pedig, hogy az édesanyák elsajátíthassák az otthoni kézművesség csínját- bínját, aminek segítségével gyermeküknek készíthetnek akár hintát és különböző fejlődést segítő játékokat is.
4. Cimbi– a feltörekvő márka, amely a ReCreativity Társadalmi Vállalkozás keretében jött létre. A főként táskákat és bőröndöket gyártó márka ötletgazdája két fiatal lány, akiknek egyikük édesanyja segít az ügyintézésben, illetve a termékek előállításában is lelkesen részt vesz. Célközönségük a városban lakó nyitott közösség és azok, akiknek fontos a praktikum. A lányok elmondása alapján a koncepció állandóan változik, ami megmarad az a lelkesedésük és elkötelezettségük. Természetesen meg kell említenünk a kreatív névadást is, amelynek eredete, hogy Cimbije mindenkinek van !-írja a hg.hu
5. Az első zokni csereprogram Magyarországon. Egy szegedi cégnek köszönhető az igazán egyedi újrahasznosítási módszer, amely roppant egyszerű módon működik. Csupán össze kell gyűjtened a régi zoknikat,elküldened a megadott címre és leadni egy új zoknikra vonatkozó rendelést ( ez természetesen nem kötelező), és a cég minden zokni küldőnek egy kuponkódot küld e-mailben. A páratlan, használhatatlan zoknikból újrahasznosított szigetelőanyag készül, a használhatóakat pedig rászorulóknak adományozzák. Ugye milyen jópofa és kreatív módszer? 🙂