Ezt nézed:  / Színes / A Stolen Beat-re szükség van, mint egy falat kenyérre

A Stolen Beat-re szükség van, mint egy falat kenyérre

Természetesen a magyar tinikről van szó, és elsősorban a tinilányokra gondolunk. Többen, de leginkább az RTL Klub és az X-Faktor különcsapat elemzi, hogy vajon mi lehet az oka az idei verseny sikerének: azt láthatjuk, hogy a közösségi média tarolt ebben az évadban. Középsuli-elemzés.

“Az X-Faktor hagyományosan a fiatalabb korosztályt (13-17 évesek: 45,8%) és a nőket (18-49: 34,4%) szólította meg leginkább”

írja az RTL Klub elemzésében az xfaktor.hu-n.

A közösségi médiában a korábbi évadokhoz képest akár tízszer annyian követték be a versenyzőket: míg Instagramon a 2018-ast megelőző évadban sokkal, de sokkal kevesebben követték be a verseny alatt a részvevőket, addig a Stolen Beat és a USNK duóknak simán megvolt a százezer követője, és cikkünk megírásának pillanatában Tamáska Gabriella is háromezer követővel van lemaradva attól, hogy hatszámjegyű legyen a követőinek száma. (A USNK a cikk megírásának pillanatában 183 ezer, a Stolen Beat hivatalos oldala 134 ezer, Buzás Bence 109 ezer, Latyák Bence 71 ezer követőt tudhat magáénak.)

Valójában arról van szó, hogy a 2010-es évek második felében, a közösségimédia-oldalak erősödésével nemhogy egyre több énekes-zenésztehetség lépne elő, de folyamatosan eltűnni látszanak a tinitehetségek a porondról. A 2000-es években ott volt nekünk Zentai Márk, SP vagy a No Thanx, akik ráadásul még a közösségi média térnyerése előtt, jóval előtte – a VIVATV virágzásakor – voltak népszerűek és a tinilányok kedvencei.

Ha belegondolunk, évek óta nincs egy olyan magyar énekes-zenész-tinédzserfiú sem, aki úgy igazán megdobogtatta volna a tizenéves lányok szívét: a Stolen Beat sikere ennek tudható be. Hiába hájpoltunk a médiában embereket, senkinek se jött össze akkora siker, mint a két Bencének.

ByeAlex, a Stolen Beat mentora fogalmazott úgy a duó döntős kisfilmjében:

“A kamaszokat, a tiniket ez a világ érdekli még. Ők posztereket akarnak kirakni a falaikra, olyan posztereket, amin a Buzás Bence van rajta, meg a Latyák Bence van rajta. Ilyen fiatalemberekről ábrándoznak, és ilyen fiatalemberekről gondolják majd azt, hogy de jó lesz velük az első csók. Na, a Stolen Beat valami ilyesmi: színes-unikornisos elsőcsók-érzés.”

 

Ez tehát a Stolen Beat sikerének egyik biztosítéka, és ezért van esélyük fent is maradni, ha ügyesen kezelik a dolgokat. A magyar tinédzserek ugyanis ki vannak éhezve arra, hogy valaki itthon, Magyarországon magyar nyelven beszélve szólítsa meg őket. Vannak itt külföldi, a 2010-es években felkapott One Direction-ök, meg Shawn Mendes-ek, satöbbi, de a valódi igazság az, hogy a magyar társadalom azon alkotóelemének, amit tinilányoknak hívunk ez a két Bence most az utolsó falat kenyér a magyar tiniénekes-zenészek között.

Szó se róla, azért az RTL-nek keményen benne van a keze abban, hogy ők ketten ennyire felfejlődtek, hiszen ők biztosították a felületet, és azért az egészen döbbenetes, hogy a közösségi média világában a hagyományos médiának kellett a kezét belemártania a cuccba ahhoz, hogy legyen Magyarországon legalább egy olyan tinifiú, akiért tömegesen odamegvissza lehetnek  a magyar tinilányok.

Mindenesetre idén újabb X-Faktor jön, és ki tudja, lehet, hogy vele egy konkrurens fiút vagy fiúcsapatot is kap a két Bence.