Igazi sikertörténet a Családbarát-kampány
Focimeccsre járni a világ bármely részén igazi családi program. Egyre többen vallják ezt nálunk is, köszönhetően az OTP Bank Liga családbarát akciójának. A hétvégi bajnokik lelátóján ott szurkolnak nagyok és kicsik.
Szombaton újabb forduló lesz a hazai bajnokságban. Ismét előkerülnek a színes sálak, a dudák és a kereplők, mert mégiscsak úgy az igazi, ha apa mellett a fiúk, lányok is együtt örülnek egy parádés szabadrúgásnak vagy gólnak. Egyre többen választják a hétvégéken a lelátót a családi ebéd utáni kikapcsolódásként, köszönhető ez nem kis mértékben a 2014-ben útjára indított Családbarát Mérkőzés-kampánynak.
Ez a rendezvénysorozat a korábbi Családbarát Stadion-verseny örökébe lépett, de ahelyett, hogy versenyeztette volna a klubokat, inkább lehetőséget biztosított az OTP Bank Liga minden csapatának, hogy igazi családi eseményt szervezzen. A klubok önként vettek részt a rendezvénysorozatban, és az együttműködésből igen színvonalas rendezvények születtek.
A Sport TV, az MLSZ és az OTP Bank összefogásának köszönhetően két hónap alatt minden stadionban szerveztek egy-egy Családbarát Mérkőzést. Ezeken az eseményeken nemcsak a pályán voltak izgalmas akciók, hiszen az eseményeken a gyerekek és kísérőik Családbarát-szektorban szurkolhattak, 80 fiatal kapta meg a lehetőséget, hogy kedvenc csapata kapusának rúgjon tizenegyestés 16 db 200 ezer Ft értékű wellness hétvégét sorsoltak ki.
A Sport TV tulajdonosa, a Chello Central Europe csatornáin 10 hét alatt közel 150 millió Ft értékű felületet kapott a kampány. A Sport TV ezen felül élő közvetítéseiben és magazinműsoraiban is folyamatosan beszámolt a Családbarát Mérkőzések eseményeiről, sőt, az idény befejezését követően egy extra Zuhanyhíradó is bepillantást engedett a mérkőzések hangulatába.
„Sikeres eseménysorozaton vagyunk túl, a klubok összefogása és együttműködése rendkívüli volt, hogy közösen tegyünk a családi szurkolás élményéért. Ennek az egyik részeredménye, hogy az eddig lejátszott 13 Családbarát Mérkőzésen, az összes csapat hazai átlagnézettségével összehasonlítva május 4-ig 5,2%-al nőtt a helyszíni nézőszám. Célunk, hogy ez a hangulat, élmény tovább terjedjen és a kilátogató nézők visszatérő, rendszeres látogatói legyenek a magyar stadionoknak. Ez egy hosszú folyamat, amelyben évek óta aktívan részt veszünk, hiszen hosszú távon elkötelezettek vagyunk a magyar futball támogatása mellett. Természetesen 2015-ben is folytatni kívánjuk Családbarát kezdeményezéseink sorát” – árulta el Málnay B. Levente, a Chello Central Europe vezérigazgatója.
Sipos Jenő, az MLSZ szóvivője: „Az MLSZ kiemelt stratégiai célja, hogy a nők és a gyermekek, a családok minél nagyobb létszámban válasszák szórakozásul, szabadidős programjukként a labdarúgó-mérkőzések látogatását. Éppen ezért is örülünk a családbarát mérkőzés-kampány sikerének. Az elmúlt időszakban jó néhány infrastrukturális fejlesztést hajtottunk végre, amely a kulturált, családbarát környezet kialakítását szolgálja. Ez a folyamat a következő két esztendőben gyorsabbá válik, és egyre látványosabb minőségi előrelépést hoz a stadionokban és a futballpályákon.”
A kampány eredményeképpen már most is emelkedett a nézőszám, de a cél, hogy a foci ismét kellemes családi élmény és igazi kikapcsolódás legyen, mint bárhol a világon
A kampány utolsó állomása május 17-én, szombaton lesz Kaposváron, a Kaposvár-Győri ETO meccs keretében. Érdemes lesz kilátogatni a lelátóra, természetesen családostól.