Ezt nézed:  / Hírek / Zsebpénz / Árral küzdj és bízva bízzál!

Árral küzdj és bízva bízzál!

Egyik korábbi cikkünkben ismertettük az OTP Bank karácsonyi vásárlást vizsgáló felmérését. A válaszokból kiderült, van, aki csak advent heteiben kezd el készülődni az ünnepekre, míg mások egész évben járják az üzleteket ajándékok után kutatva. Tévedsz, ha azt hiszed csak ez a két típus létezik!

A Henkel kutatása szerint a magyarok lehetnek takarékoskodók,értékkeresők,  gondtalan vásárlók, sokan pedig a szokások rabjai. Nézzük, mit takarnak e fogalmak!

A malacpersely kincstárnoka

_65228388_65228387

Ő a takarékoskodó vásárló, aki igyekszik mindig olcsó termékekre költeni pénzét. Leginkább ugyanazokba a diszkontokba jár, ezért mindig a megszokott rendben történik a vásárlás. Előre tudja mit akar – és ez nem egy minőségi darab, hanem valami, ami nem kerül sokba. Kedvenc színe többnyire a szürke de abból is csak egy árnyalat az ötvenből.

A nemzeti hős

vasaaar

A csak hazánkban előforduló hungarikum típus a szokások rabja, őt könnyű összetéveszteni takarékoskodó társaival: ő is a már bevált üzletekbe jár, ahová gyakran akciós újságot lobogtatva lép be de csak azért,  hogy a különleges ajánlatokat könnyebben megtalálja. Különbség viszont, hogy nála inkább a minőség a mérvadó, az ár kevésbé számít. Ő az, aki már tudja, hogy merre az arra és minek mi az elfogadható ára.

Az éhség nagykövete

A gondtalan vásárló csak akkor veszi az irányt egy bolt felé, ha épp szüksége van valamire. Miután választott, köd előtte, köd utána, már el is hagyta a terepet. Nem  jellemző rá a készletek felhalmozása és inkább a minőségre hajt.

A saleshunter és az értékek őrzője

401GossipGirl0029

Az értékkeresőknek két fajtája van: az akciós és a lelkes értékkereső. Az előbbi mindig az akciókat, promóciókat lesi, de akár új termékre is hajlandó költeni. Az utóbbi csak egyet tart szem előtt: legyen meg az ár-érték arány egyensúlya, így a vásárlás istennőjének végakarata.

Az élvezők viadala

Ők azok akik tudnak élni. A lelkesek mindig  élvezetből vásárolnak. Az akciókat ők is figyelik. Közös ismérvük, hogy nem hisznek a reinkarnációban ezért mottójuk: “Az egyszer élünk, hát egyszerre mindent jól el is költünk” jelmondata.

(Fotók: wallpaperswide.com, bbc.co.uk, visitsunshinecoast.com, homeofthenutty.com)

Te melyik típusba tartozol?

Ár kontra minőség
Én és a vásárlás...

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share