Az év tanára pályázati interjú – Tötösné Gados Zsuzsanna

Rovat

Megosztás

A Középsuli.hu ismét megrendezi Az Év tanára pályázatát, melyben megválasztjuk a 2016-os év legjobb tanárát. Ti beküldtétek nekünk kedvenc tanáraitokat, mi pedig kiküldtünk nekik egy standard kérdéssort. A kérdések alapján kiválasztottuk azokat a tanárokat, akiket az elkövetkező napokban bemutatunk nektek. Közülük lesz lehetőségetek megszavazni a 2016-os év tanárát!

Név: Tötösné Gados Zsuzsanna

Iskola: BVHSZC Semmelweis Ignác Iskolája

Szak: történelem, filozófia, eszperantó

Mi motiválta, hogy a tanári pályát válassza? Mennyi ideje tanít?

Gyermekkorom óta tanító, tanár szerettem volna lenni. Valószínűleg a családi példa is hatott: édesanyám tanítónő volt. 1979 óta tanítok. Négy évig egy általános iskolában napközis tanárként szereztem nagyon hasznos gyakorlati tapasztalatokat. A Semmelweisben 1983 óta dolgozom.

Milyen módszereket tart a legmegfelelőbbnek és melyeket alkalmazza az órákon?

Nem hiszem, hogy lenne egyetlen üdvözítő módszer. Változatos módszereket kell, kellene alkalmazni: a tanulóknak, a közösségnek, a tananyagnak megfelelően. Legszívesebben a kooperatív csoportmunkát alkalmazom, de ez nagyon időigényes, ritkán tudunk vele élni. Többnyire a hagyományos óravezetés jellemzi óráimat, amelyet diavetítésekkel, közös forráselemzésekkel, önálló munkákkal és tanulói kiselőadásokkal teszünk változatosabbá. A tanulók bevonását fontosnak tartom, de nem mindig sikerül minden tanulót aktivizálnom.

Mennyire tartja fontosnak a jó tanár-diák viszonyt?

Nagyon fontos egy kölcsönös tiszteleten, együttműködésen alapuló tanár-diák viszony. El kell fogadtatnom magam a tanulókkal, hiszen enélkül nem tudnám átadni azokat az értékeket, amelyeket szeretnék, s el kell fogadnom a diákokat, érezniük kell minden pillantásomból, szavamból ezt az elfogadást, azt hogy bízom bennük. Persze, ez sem mindig sikerül, amikor fáradt vagyok, rossz eredmények születnek, a korholáson nem biztos, hogy átjut ez a szándék.

A jövőben milyen változtatásokat szeretne véghez vinni? ( továbbképzések, módszertani változások stb.)

Két évem van a nyugdíjig. Elsősorban a lelkesedésemet szeretném megőrizni. Az egyre több adminisztratív feladat mellett ez egyre nehezebb. Módszertani területen szeretném kihasználni, hogy az okos telefon belenőtt a diákok kezébe. Az izgat, hogyan lehetne ezt a tanórákon hasznosítani, előnyre fordítani.

Ön szerint egy tanárnak a tanításon túl milyen feladata van a diákokat érintően?

A pedagógus elsődleges feladata a diákok személyiségfejlődésének segítése. Mindenkit a maga adottságainak megfelelő legsokoldalúbb, magabiztos, együttműködésre, boldogságra képes felelős felnőtté segíteni.

Pedagógusként mit tekint a legnagyobb sikerének?

Azt, hogyha a diákok örömteli élményként emlékeznek az iskolai életre, a tanórákra.

Melyek a tanári pálya legnehezebb pillanatai?

Amikor tehetetlennek érzem magam: látom problémát és nem tudok segíteni.

Hogyan reagálhat egy tanár a kínos helyzetre?

Attól függ, milyen jellegű a kínos helyzet. De általánosságban talán az a legfontosabb, megmutassa a diákoknak, hogyan lehet egy ilyen kínos helyzetből kijutni. Mert a személyes példamutatásunk a legfontosabb nevelőeszköz.

Ha végeztél a cikkel, nézz bele a legújabb epizódunkba!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Kövess minket!

77,207RajongóLike
177,760KövetőKövess be
143,000KövetőKövess be
347,000FeliratkozóFeliratkozás

Legfrissebb

Insta