Randizni tanítja a tiniket a népszerű internetes játék
Nehéz dolog a szerelem… Pontosabban, nem is a szerelem a nehéz, hanem a hozzá vezető út. A hódítás, az első randevú és a csók – minden lány fantáziál róla. Ám élesben, amikor szemtől szemben áll a kiszemelt fiúval, rögtön megváltozik a kép, és csendes nyuszivá változik az álmában férfifaló.
A Csábításból jeles ebben próbál segíteni a kamaszlányoknak. Az internetes játék a világ első számú virtuális randijátéka. A francia Beemoov cég indította útjára 2011-ben, azóta pedig több országban is elérhetővé vált. Magyarországon ( is) hihetetlenül nagy népszerűségre tett szert – a felhasználók száma jelen pillanatban 1 226 209! Ez nemcsak azért meghökkentő, mert eszerint körülbelül minden tizedik honfitársunk regisztrált fel, hanem mert ez a szám jóval nagyobb, mint az Egyesült Királyságban.
De vajon mi a titka a játéknak, miért sikerült elcsábítania ennyi kamaszt?
Fiúk bűvkörében
A Csábításból jeles egy egyszemélyes játék, aminek lényege a következő: regisztráció után kapsz egy karaktert, aki új iskolába kerül. Itt megismerkedik új emberekkel, potenciális szerelmekkel is. Több szint van (nálunk eddig 25 epizód jelent meg, a franciáknál már kijött a 28. is), melyekben különböző feladatokat kell végrehajtanod, illetve beszélhetsz a többi karakterrel. A cél, hogy az adott szint végén randizni menj a neked leginkább tetsző fiúval. A három jelentkező Ken, Nathaniel és Castiel. Mindegyik fiú más személyiségtípust testesít meg: Ken a tipikus lúzer, aki reménytelenül szerelmes beléd; Castiel a mogorva fazon, akiről várhatóan később kiderül, vajszíve van, Nathaniel pedig az okos, jóképű, kedves srác, akiért valószínűleg minden lány odáig van.
Én pár napja regisztráltam fel az oldalra. A nulladik szinten részletesen elmagyarázták, hogyan is működik a játék. Minden nap, ha bejelentkezek, 11 akciópontot kapok. A pontoknak fontos szerepe van: az epizódokban két pontot veszítesz el, ha valamelyik helyszínre (főfolyosó, DÖK-terem, osztályterem,udvar) mész. Ezáltal nagyon lassan lehet haladni, de erre is van megoldás: ha minden nap belépsz, megkapod az akciópontokat. Mégse kezdj a játékba, hanem egy hét múlva, mert addigra összegyűlik annyi pont, amennyi elegendő az élvezetes,megszakítások nélküli játékhoz. A rajongók állítják: ha nem minden nap játszol, nem unod meg – és van benne valami.
A pontokon kívül a dollárokat is lehet gyűjteni, amit ruhákra, varázserővel bíró gyűrűkre költhetsz. Azt pedig mondanom sem kell, te döntöd el, hogy nézzen ki a bábud: lehet hosszú, barna haja, de rövid ezüst is.
Az én karakterem a Hunora nevet kapta ( lett volna más ötletem, de mind foglalt…), és nem meglepő módon Nathanielt találta a legvonzóbbnak. De a szerelem úgy az igazi, ha viszonzott – meg kell hódítani a szőke fiút.
Nemcsak szimpla játék
Témája alapján úgy tűnhet, könnyed kikapcsolódás, semmi több, pedig ennél jóval hasznosabb. Már az első szint arra világított rá: abban, hogy milyen hatást gyakorolsz a kiválasztottadra, döntő szerepe van a viselkedésednek, azon belül is a szavaidnak. Ha udvarias vagy, választékosan beszélsz, és esetleg még humorod is van, máris nagyobb esélyed lesz nála. A játékban egyébként úgynevezett esélymérő jelzi ezt az értéket. A felsorolt esetekben nőtt, ám ha Hunora valami butaságot mondott, rögtön lecsökkent. Igaz, a válaszokat nem a játékosok írják. Két vagy három felelet közül választhatnak, ami befolyásolja a cselekmény alakulását.
Azzal a fiúval, aki rajong érted, vigyázni kell. Ken könnyen összekeveri a kedvességet a viszonzott érzésekkel. Ha udvariasan feleltem kérdéseire, máris az egekig nőtt az esélyem a mérőn. Tanulság: az ilyen fiúkra rámosolyogni is tilos, mert már attól reménykedni kezdenek. A legszerencsésebb, ha inkább messzire elkerülöd őket.
Online valóság
A játék nemcsak azért életszagú, mert szerelembe esel egy fiú iránt, hanem mert olyan kaarakterekkel találkozol, akik a valós életed részei is: a suli menő lányai (rögtön hárman, de jaj, egyikük Nathaniel húga), a leendő jó barátnővel (Iris) és a tündérkeresztanyával. Bizony, nekem még olyanom is van!
A gonosz trió megszerezte Hunora beiratkozási papírjait, összefirkálta és kiragasztotta az iskola falára. Sőt, a lányok Ken ebédre szánt pénzét is ellopták, erőszakkal. Aki volt már kiközösítve, aláztak már meg osztálytársai, nem találja túlzásnak ezeket a jelenetet.
A beilleszkedésen túl természetesen akadnak iskolai feladatok is. Hunorának választania kellett, melyik szakkörbe lép be: a kertészklubbra esett választása. Ezen kívül rengeteget kellett szaladnia a beiratkozási papírjai miatt: igazolványképkészítés, aláíráskérés… De a DÖK-elnök Nathaniel kedvéért szívesen megcsinálta.
Minden epizód végén eljön a randi ideje, amiről kép készül. Az esélymérő a döntőbíró: akinek a legszimpatikusabb voltál, az lesz a szerencsés. Nekem Kent választotta ki a rendszer, de már tudom, legközelebb tartózkodóbb leszek, ha vele beszélgetek.
Merthogy igyekeztem mindig úgy felelni, ahogy a való életben is tenném. A helyes fiúért nem rajongok túl feltűnően (elvégre udvaroljon ő), a morc srácnak inkább nem szólok vissza, mert nem akarok ellenségeket szerezni, azzal pedig, aki irántam érdeklődik, de engem hidegen hagy, szintén nem vagyok udvariatlan – szegényke akármilyen idegesítő is, attól még kedves, nem akarom megbántani.
A játék ezért tükröt nyújt a felhasználóinak: ez vagy te, így viselkedsz másokkal, és a legfőképp: ilyennek látnak mások. Az udvarlás pedig valóban a fiú dolga, de ahhoz, hogy udvarolni kezdjen, előbb fel is kell rád figyelnie.
Jelenleg a második epizóddal játszom, de – mivel tanultam hibáimból – már Nathanielnél a legnagyobbak Hunora esélyei. Hogy összejön-e vele a randi, az még kérdéses, de jelentem, rajta van az ügyön.
Szerző: Fekete Fanni
Fotók: Csábításból jeles, tumblr