Főként az Y generáció tagjaira van rossz hatással, hogy összehasonlítják magukat azzal az életmóddal, amit a népszerű képmegosztókon, közösségi oldalakon látnak.
A közösségi médiumok és a depresszió kialakulása között kerestek kapcsolatot a Texasi Állami Egyetem kutatói, 500 Y-generációs fiatal részvételével. A felmérés olyan 18 és 38 év közötti közötti embereket vizsgált, akik a négy legnépszerűbb alkalmazás közül (Facebook, Instagram, Snapchat és Twitter) legalább az egyiket használják rendszeresen. Elsőként azt kérdezték tőlük, milyen gyakran használják az említett felületeket, majd az érzelmi világukról tettek fel kérdéseket- írja a globoport.hu.
Az eredményekből az derült ki, hogy azok, akik a mások által az interneten közvetített, sokszor nem reális képekhez hasonlítják magukat, gyakran küzdenek önértékelési problémákkal és arra is nagyobb az esélyük, hogy depresszió alakuljon ki náluk.
A függés szintén rosszat tehet a mentális egészségnek a kutatók szerint. Különösen veszélyeztetettek azok a fiatalok, akik már a digitális korban nőttek fel. A negatív következmények csökkenthetők, ha kevesebb időt töltenek a közösségi médiumokon, nem követik azokat a személyeket vagy csoportokat, akik szorongást keltenek bennük és kerülik az összehasonlítgatást – áll a Journal of Applied Biobehavioural Research-ben közölt tanulmányban.