A Képzelt Város Upponyba vonult el, hogy inspirációt gyűjtsön soron következő nagylemezéhez, a világtól elzárt napok eredménye pedig a jövő héten megjelenő Köd című nagylemez, melyről most ízelítőként itt a Védtelen.
A Képzelt Város immáron 11 éve meghatározó alakja a hazai post-rock színtérnek, védjegyük pedig a sötétebb gitárszólamokat meglágyító cselló. Munkásságukat eddig három nagylemez és két EP őrzi. A MamaZone Kiadó gondozásában megjelenő Köd számai némiképp a 2013-as Anatolij borús hangulatát követik, míg hangzásban kicsit egységesebbek, lendületesebbek, mint a korábbi dalok.
„A lemezt ősszel kezdtük el összerakni, néhány napra elmentünk Upponyba, hogy ott csak ezzel tudjunk foglalkozni, mivel a mindennapokban mindenki elég elfoglalt. Ott sok dal váza kialakult, ezeket próbáltuk meg továbbfejleszteni később, de volt olyan szám, amely végül nem került az anyagra. Az előző lemezzel ellentétben most nem egy kimondott konceptlemezt készítettünk, még ha vannak is kapcsolódási pontok a számok között. Különbség továbbá, hogy a dalok általában rövidebbek a lemezen a korábbiakhoz képest. Ez a szám pont a kivétel, egy kicsit hosszabb, és nagyjából az elsők között készült el”
– mesél a lemezfelvételekről Kovács Ákos András, a zenekar énekes-gitárosa.
https://www.youtube.com/watch?v=DNNx5p9WXHU
És milyen az új dal?
„Zeneileg a Védtelen egy kicsit összetettebb, mint a többi lesz, de az egyes részek váltakozása miatt van talán egy sajátos íve, amit nagyon szeretünk. A szöveg is ilyesmi, vagyis hogy érdemes magunkat és egymást időnként visszarántani a földre, ha szükség van rá. És sokszor van”
– fűzi hozzá Ákos.
A dobokat, a gitárokat és a szintiket, ahogy már az előző két lemezen is, egyben rögzítették a Supersize Recordingban Horváth Attila irányításával, míg az éneket és a csellót Marci és Máté (Miskolczi Márton – gitár, billentyűk; Győrffy Máté – gitár, basszusgitár) most induló stúdiójában, a Keplerben vették fel. A lemez keverését Marci végezte, az anyag pedig masterelésre visszakerült Atish-hoz a törökbálinti stúdióba.
A kreatív vizuális megoldások a kezdetek óta jellemzőek a csapatra, így a borító készítésében ezúttal is kivették a részüket: a Gyöngyi (Barta Gyöngyi – cselló) és Marci által készített Simunagashi képeket felhasználva, Bihari Eszter tervezte meg a Köd borítóját.
A cikk a Nemzeti Kulturális Alap Cseh Tamás Programjának támogatásával készült.