Az utóbbi években egyre több olyan reklám látott napvilágot, ami kifejezetten irritálja a TV nézőt. De honnan erednek ezek a reklámok, és mi a céljuk?
Az idegesítő reklámok célja, hogy kitörjenek a többi közül, ezért bevetnek bármilyen módszert. Gerilla módszerrel, radikálisan akarják felhívni magukra a figyelmet. Meglepetésszerű támadást intéznek hozzánk, aminek célja, hogy a reklámozni kívánt termék még jobban az agyunkba égjen.
Jó példa erre a kis srác, aki folyton megkérdezni, hogy DE MIÉRT? A reklám igazán irritáló, de mindannyian tudjuk, hogy mit kíván népszerűsíteni, így gyakorlatilag elérte a célját. Hatalmas tömegekhez jutott el, köszönhetően az ingyen reklámoknak, amik a közösségi oldalakon terjedtek.
Azonban veszélyes vállalkozás is lehet egy ilyen marketing stratégia. A befogadót annyira feldühíti a reklám, hogy elfordul az adott terméktől, de a tendencia inkább azt mutatja, hogy a legtöbb esetben beválik.
Már nem csak TV-ben, hanem minden elképzelhető felületen találkozhatunk velük. Ma már képtelenség úgy elmenni valahová, hogy ne találkoznánk velük.
A reklámok jövőjét illetően fel kell készülnünk, hogy egyre több gerilla módszerrel fogunk találkozni. Nem feltétlenül lesznek idegesítőek, de mindegyikre igaz lesz, hogy meglepetésszerűen fogják az arcunkba nyomni.