Hétfőtől az általános iskolák felső tagozatos diákjai és a középiskolások visszatérnek a jelenléti oktatáshoz, erre az intézmények felkészültek.
,,Az a meggyőződésem, hogy a tanévből hátra lévő öt teljes hét hagyományos jelenléti oktatási környezetben nagyon fontos a tanév sikeres és eredményes lezárása érdekében” – mondta Maruzsa Zoltán. Úgy vélte: van mit pótolni a tanulás, de különösen a nevelés, a közösségépítés, a felzárkóztatás és a tehetséggondozás területén.
,,Mivel ezt kívánja a gyerekek érdeke, elemi érdekünk, hogy a leghatékonyabban használjuk ki ezt a néhány hetet” – hangoztatta.
A köznevelésért felelős államtitkár felhívta a figyelmet ugyanakkor arra, hogy a járvány még nem ért véget, a minisztérium levélben fordult az intézményvezetőkhöz, hogy rugalmasan kezeljék a visszatérő évfolyamokban tanulók hiányzásait, éppúgy, mint az alsóbb évfolyamok esetében.
,,Ha egy tanulónak a tanév során több mint 250 óra hiányzása összejön és a jegyei alapján a tanév végén nem értékelhető a munkája, akkor osztályozó vizsgával legyen módja a tantárgy és ezáltal a tanév sikeres lezárására” – mondta.
Maruzsa Zoltán a főiskolákról és az egyetemekről azt mondta, hétfőtől új szabályozás lép életbe, a rektor dönt a vizsgák rendjéről és arról, hogyan folytatódjon a gyakorlati képzés, ,,természetesen a védelmi intézkedések szigorú betartása mellett”.
Az államtitkár kitért arra is, hogy tanulmányi kirándulások június 15-éig csak osztályonként és egynapos vagy többször egynapos formában, ottalvás nélkül szervezhetők. ,,Ha egy osztály ilyen tanulmányi kirándulást tesz, abban nem látunk kockázatot, hiszen tanulói a többi napon is együtt vannak az iskolában” – közölte.
Maruzsa Zoltán beszámolt arról, hogy a kormány később hoz döntéseket a tanévzárás utáni iskolai programokról, nyári táborokról.
,,Az iskolákban az érettségi előtt nem tartottuk jó ötletnek, de május 25. után pótolhatók az esetleges ballagási ünnepségek, megszervezhetők a tanévzáró ünnepségek” – jelezte az államtitkár, hozzátéve, hogy erről hamarosan kormányrendelet jelenik meg, amely rögzíti a betartandó szabályokat.
Szólt arról, következetesen azt az álláspontot képviselték az elmúlt hónapokban, hogy ha az iskolák visszatérnek a jelenléti munkarendre, megtartják a nyelvi méréseket, kompetenciaméréseket, hiszen ezeket osztályonként írják, “járványügyi kockázatuk nincs”.
Ha egy osztály karanténban van a mérés időpontjában, akkor a mérést a tanév későbbi időpontjában pótolják – fűzte hozzá.
– MTI –