Rajzzal, verssel, színházzal a drog ellen!

Rovat

Megosztás

“A drog rossz!” Ezt a mondatot feltehetően mindannyian hallottátok, és az iskolai drogprevenciós előadások is gyakran kimerülnek abban, hogy megpróbálnak titeket elrettenteni a szerhasználattól. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ úgy döntött, szakít ezzel a drogprevenciós hagyománnyal, és alternatívákat kínál nektek, fiataloknak, bebizonyítva, hogy egy jól működő közösségben számtalan lehetőség van – szerhasználat nélkül – kikapcsolódni és szórakozni.

A KLIK  uniós források felhasználásával elindított, „Köznevelés az iskolában” elnevezésű projektjének keretei között országszerte több száz iskolában zajlanak előadások és közösségi rendezvények, amelyek fókuszában többek között a kábítószer-használat terjedésének megelőzése áll. A droggal kapcsolatos problémák közül a KLIK a legjelentősebbnek a bizonytalan hatóanyag-tartalmú, úgynevezett dizájner drogok egyre növekvő terjedését tekinti. Ezekkel a kérdésekkel már nagyon fiatalon szembesültök, hiszen a filmekből, internetről vagy a tágabb lakókörnyezetetekben már általános iskolás korotokban is hallotok a kábítószerekről, de valódi információ nagyon kevés áll rendelkezésetekre, és a kockázatokkal sem vagytok mindig tisztában.

„Köznevelés az iskolában” elnevezésű projekt keretei között a gyakorlatban az iskolák számos megoldást alkalmaznak; a legnépszerűbbek a művészetpedagógiai eszközök és a szakértők bevonásával tartott felvilágosító programok. Közös mindegyikben, hogy proaktív módon nem kezelni, hanem megelőzni szeretnék a problémát, a szórakozás és a közösségi élmény valódi alternatíváit nyújtva.

A Tatabányai Kodály Zoltán Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Herman Ottó Általános Iskolájában a felsősökből verbuválódott színházszakkör improvizáción alapuló szituációs játékokkal segíti közelebb hozni a többi diákhoz a kérdést. A csoport tagjai képzett drámapedagógus segítségével, kábítószerekkel kapcsolatos élethelyzeteket modelleznek. Olyanokat, amelyekkel akár a valóságban is találkozhatnak a diákok. Tóth Róbertné, az iskola pedagógusa elmondta, hogy április végén drogprevenciós napot tartanak a drámaszakkör segítségével, amelyre a szülőket is meghívták. A gyerekek és a szülők külön-külön megnézhetik az ifjú színészek műsorát, majd beszélgetve dolgozhatják fel a témát, végül pedig meghallgathatják rendőrségi szakember előadását is. A szétválasztásra azért van szükség, mert a pedagógusok tapasztalatai szerint a felnőttek és a fiatalok egyaránt nehezebben nyílnak meg és nehezebben tesznek fel kérdéseket egymás jelenlétében.

Hajdúszoboszlón a Bárdos Lajos Általános Iskola és a Thököly Imre Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola pedagógusai közösen szervezték meg április végére a drogmegelőzési hetet, amelyet azonban jóval hosszabb előkészítő munka vezetett fel. – A gyerekek előbb tanórákon beszélgettek a tanáraikkal a szerhasználat kockázatairól, majd plakátokat, rajzokat készítettek a témáról. Az ezekből készített kiállítás nyitja meg a témahetet, amelyen további programok is lesznek a Vöröskereszt és a védőnői szolgálat közreműködésével – mondta el Nagyné Rácz Enikő, a Bárdos iskola projektkoordinátora.

Forrás: KLIK sajtóközlemény

Kép forrása: telegraph.co.uk

 

Ha végeztél a cikkel, nézz bele legújabb epizódunkba!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Kövess minket!

67,000RajongóLike
165,000KövetőKövess be
162,400KövetőKövess be
360,000FeliratkozóFeliratkozás

Legfrissebb

Insta