Rekordszámú hallgató jelentkezett a CheckINN Turisztikai Innovációs Versenyre

Rovat

Megosztás

Hatodik alkalommal rendezi meg a CheckINN Turisztikai Innovációs Ötletversenyt a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány, idén pedig új vizekre evezhettek a pályázók, hisz a megmérettetés középpontjában Magyarország egyik legnépszerűbb turisztikai desztinációja, a Balaton áll. A versenyre több, mint 100 egyetemista hallgató jelentkezett, akik 47 különböző innovációs ötletet nyújtottak be.

A CheckINN verseny célja a turizmuságazat népszerűsítése, valamint az innovatív gondolkodásmód ösztönzése a felsőoktatásban résztvevő hallgatók körében, akik egyben a szakmai utánpótlást is képviselik. A verseny idén kiemelt népszerűségnek örvend a hallgatók körében, akik többségében 3 fős csapatokban indultak: a 47 ötlet közül 35-öt 3 fős csapatokban nyújtottak be, a többiek egyéni pályázók. Összesen 16 különböző egyetemről jelentkeztek a versenyre az ország minden részéről. A turizmus legfontosabb, egyetemistáknak szóló programja továbbra is a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatói között a legnépszerűbb, innen a jelentkezők több, mint egy harmada érkezett és őket követik a győri Széchenyi István Egyetem, valamint a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatói.

Érkeztek még hallgatók a versenybe a Pécsi Tudományegyetemről, a Pannon Egyetemről, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemről, a Szegedi Tudományegyetemről, de még a Nemzeti Közszolgálati Egyetemről és a Testnevelési Egyetemről is, amely jól mutatja, hogy a verseny nem csupán a turizmus-vendéglátás szakos hallgatók körében népszerű. A beérkezett ötletekről elmondható, hogy a hallgatók új szemléletmóddal közelítenek a gazdasági, környezeti fenntarthatósághoz, emellett lényeges szempont számukra az edukáció és az élményközpontú utazás is.

A nagyszabású versenyben a beérkezett pályamunkák egy értékelési folyamaton mennek át, amely során a szakmai zsűri 3 különböző szempont alapján eldönti, melyik lesz az a 10 ötlet, amely továbbjut a második fordulóba és szakmai mentorációban részesül. A második forduló során a hallgatóknak lehetősége nyílik a területükön kiemelkedő turisztikai szakemberekkel együtt dolgozni, akiknek szívügyük a Balaton turizmusának fejlesztése, és akik segítik majd őket az üzleti stratégiájuk kidolgozásában, melyeket a verseny végén turisztikai szakemberekből álló közönség, valamint zsűri előtt mutathatnak be.

A CheckINN mentori csapatához csatlakozott idén H. Horváth Orsolya turisztikai szakértő, Valde Orsolya, a Paloznaki Jazzpiknik alapítója, Lobenwein Norbert, a SopronFest és a STRAND alapítója, a MOL Nagyon Balaton egyik vezetője, valamint Hegedűs Attila turisztikai szakértő és tanácsadó is. A csapatok pitch-re történő felkészítését idén is dr. Komár Zita prezentációs tréner segíti.

Ha végeztél a cikkel, nézz bele legújabb epizódunkba!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Kövess minket!

67,000RajongóLike
165,000KövetőKövess be
162,400KövetőKövess be
360,000FeliratkozóFeliratkozás

Legfrissebb

Insta