A nyolcvanas évek fiataljai számára Juhász Előd Zenebutik című televíziós műsora jelentette a kapcsolatot a könnyűzenével. A zenetörténészként a Zeneakadémián végzett Juhász volt az első, aki a korszak kultúrpolitikai normáitól eltérően a könnyű- és a komolyzenének is adott megjelenési lehetőséget műsorában. Juhász Előddel a Cseh Tamás Program készített életútinterjút.
Részlet az interjúból: “Nem szégyellem, elvégeztem a Marxista Leninista Esti Egyetem szinte összes szakát, egyebek mellett szociológia és vallástörténet órákra is jártam. Egyrészt, mert voltak ott kitűnő előadók is (Zoltai Dénes, Fukász György) , másrészt pedig ezekre a tanulmányokra járt szabadság a rádióban, amit két – három hetes utazásokra tudtam konvertálni. Sokszor megtettem, hogy a szabadnapjaim alatt előadásokat tartottam vidéken a fiataloknak, nem egyszer naponta hármat – négyet. Ezek az alkalmak azért voltak érdekesek, mert itt szembesülhetett az előadó azzal, hogy mire hogyan reagálnak a fiatalok, akik adott esetben már leginkább a beattel vagy a rockkal voltak „megfertőzve”. A tapasztalataimat aztán a rádióműsorokban is kamatoztathattam, hiszen azokat a zeneszámokat szerkesztettem be, amelyeket leginkább szerettek a fiatalok az adott he lyszíneken. De ugyanígy azt is le tudtam szűrni, hogy melyik az a három mondat, amit érdemes elmondani két zenemű között, mert arra még figyelnek a gyerekek. Számomra mindig az értékek felmutatása volt a legfontosabb a rádió – és tévéműsorok szerkesztése során, és ezek az előadások is hozzájárultak ahhoz, hogy tudjam alakítani a mindenkori mondandómat. Persze ez fordítva is igaz: az ismeretterjesztéssel némileglehetett alakítani a hallgatók igényeit.”
https://www.youtube.com/watch?v=Ytknob3oetM
Forrás: Cseh Tamás Program, www.mediaklikk.hu
A cikk a Nemzeti Kulturális Alap Cseh Tamás Programjának támogatásával készült.