Ezt nézed:  / Pszicho, szex / Úgy érzed, mindenen aggódsz? Így tanulj meg lazítani!

Úgy érzed, mindenen aggódsz? Így tanulj meg lazítani!

Régen volt egy olyan könyvsorozat, ami az “aggódó tiniknek” szólt. Humoros, vicces hangvételű könyvek voltak, mégis, megfordul az ember fejében: a tinik tényleg ennyi dolog miatt paráznak? Ha te is aggódsz mindig minden miatt, akkor ezek a tippek segíteni fognak.

1. Találd meg az okot!

Ha általánosan stresszelsz, akkor állj meg egy kicsit, és gondold végig, mik azok a dolgok, amik miatt aggódsz. Áss mélyebbre, hogy a holnapi dolgozat miatt miért is parázol annyira, ha rengeteget tanultál és szereted is azt a tárgyat. Néha nem is vesszük észre, hogy feleslegesen stresszelünk egy-két dolog miatt.

2. Egyszerre csak egyet!

Ma már mindenki folyton több dolgot csinál egyszerre, eszik, közben a telefonját nyomkodja, tanul, de közben a barátnője szerelmi gondjain jár az esze. Próbálj egyszerre egy dologra koncentrálni, mert úgy sokkal hatékonyabban tudod elvégezni azt a feladatot, majd utána jöhet a következő. Ha valamit mégsem tudsz egyszerűen kiverni a fejedből, akkor hagyj abba mindent, foglalkozz azzal, és utána, nyugodtan már koncentrálhatsz is a többi dologra.

3. Relaxálj!

Ha rengeteg a dolgod, és úgy érzed, semmi időd pihenni, pont akkor kell akár csak 5-10 percre kicsit leülni, kikapcsolni. Menj egy gyors sétára, vagy csak csukd be a szemed, és ne gondolj semmi egy kicsit. Ez tökéletesen lenyugtat, és utána frissen folytathatod a dolgaidat.

4. Környezeted!

Fontos, hogy legyen rend körülötted, mert ha tiszta kupi a szobád, akkor az csak egy plusz ok arra, hogy stresszelj, ha nem találsz valamit. Ha káosz van a szobádban, könnyen káosz is lehet a fejedben. A rendrakás amúgy is segít, hogy egy kicsit kikapcsolj, ezért semmiképp se hagyd ki.

5. Egészséges életmód!

Tény, hogy ez a tipp nem oldja meg instant azokat a dolgokat, ami miatt aggódsz, de, ha van egy általános egészséges életmódod, tisztán eszel, mozogsz, akkor hidd el, hogy sokkal nagyobb harmóniában leszel önmagaddal, nagyobb lesz az önbizalmad, több energiád lesz, ezek pedig mind hozzájárulnak ahhoz, hogy kevésbé stresszelj.

 

Fotó: totalwomenscycling.com

Fotó: totalwomenscycling.com

 

Stressz és aggódás
Te sokszor szoktál aggódni?

Borítókép: bigalmanack.com