YouTube vs. TV – Ki nyeri a végső csatát?

Rovat

Megosztás

Míg nem is olyan rég a legtöbb családban a közös esti tévénézés volt a nap csúcspontja, napjainkra a legtöbb helye a készülék már nem is része a háztartásnak. De miért?

Az elmúlt években igen érdekes folyamat vette kezdetét a média világában. Az emberek rohamtempóban vándorolnak át a televízió képernyője elől az internet rengetegébe. De vajon hogyan próbálják a legfrissebb ötletek szerint visszacsábítani a fiatalokat a képernyő elé?

Az online világ létrejötte egyre nagyobb kihívás elé állítja a televíziós műsorgyártókat. Ma már tényleg bárki regisztrálhat könnyen, pár kattintással készíthet magának egy YouTube fiókot, és innentől kezdve azt hiszem nem is kell tovább mesélnem. Ki ne tudna már ma álmából fölkeltve is YouTuber neveket sorolni?!

A csavar csak ott kezdődik az egészben, hogy míg pár évvel ezelőtt az internetes videózás abszolút hobbi szinten zajlott, sem anyagi, sem nagy nézettségi eredményeket nem ért el, mára olyan szinten nőtte ki magát, hogy már a nagy kereskedelmi csatornák nézettségi adatait is kezdi döntögetni.  (Gondoljatok csak bele hogy a sorozatunkat is átlagosan részenként fél millió ember nézi meg!)

De miért?!

miért

A mainstream média celebjei elérhetetlenek. Vagy legalábbis sokkal elérhetetlenebbek, mint a hazai videósaink. Gondoljatok csak bele: számtalan rendezvényen futhatunk össze velük, kérhetünk közös képet, ölelést, aláírást, beszélgethetünk velük, míg a tv képernyőkön látott sztárok egész egyszerűen érinthetetlennek tűnnek, kicsit mintha más világban élnének. És akkor még nem is beszéltünk magáról a tartalomról. A videósok nagy része sokkal őszintébb, nyitottabb a videóiban, mint az előbbiek.
(Természetesen a különbségekért nem mindig a sztárok maguk a hibásak, általában a műsor felépítése nem engedi a kibontakozást, de ez jelen esetben nem módosít a tényeken)

A másik fontos érv pedig sokkal egyszerűbb: a neten azt, és akkor nézel, amit akarsz. Nem vagy beszorítva egy keretbe, nem kell sietned haza a suliból vagy egy találkáról, hogy időben beülj a kedvenc műsorodra.

Ahol pedig sok a nézettség, ott egy idő után bizony a szponzorok is elkezdenek kopogtatni. Ez pedig mindenkinek abszolút pozitívum. A hirdetőknek azért, mert megtekintés/forint arányban százszor olcsóbban tudnak egy videósnál hirdetni, mint egy csatornánál. A videósnak azért, mert tudja valamilyen szinten munkaként kezelni a videózást, így sokkal több munkát tud belefektetni a videóiba, amik aztán sokkal jobbak lesznek. Ez pedig már a néző jutaléka, hisz sokkal élvezhetőbb a tartalom.

És mihez kezd a TV?!

tévé

Nagyon érdekes erre a kérdésre a válasz, ugyanis körülbelül egy évvel ezelőttig semmi reakció nem jött tv-től, majd ahogy kezdték észrevenni a dolgokat, elkezdtek cselekedni, és egyre több újdonságot eszeltek ki.

Műsorok a különböző platformokon

Természetesen a különböző adásoknak már jó régóta van Facebook oldala, de ha megfigyeltétek, mostanra lett nagy divat, hogy Instagramon, YouTubeon vagy a csatorna mobilos alkalmazásain buzdítsanak különböző interakciókra (lájkolj, szavazz, nézz, regisztrálj, stb…)

Youtuberek a TV-ben

Na igen, és ezzel tulajdonképpen a történet csúcspontjához érkeztünk. Kb egy évvel ezelőtt a Viasat 6-on megtörtént az áttörés. Elindult ugyanis a “Nethuszár” c. műsor, ami kifejezetten erre épült. Azóta egyre több helyen bukkannak fel a videósok a tévében, pontosabban bukkanunk fel, mert ezt a saját bőrömön is tapasztalom, és szeretem! 😀 (Szecso)
És az eddigi legnagyobb szabású pillanat az idei Comet volt, ahol már konkrét közvetítőként, háttértudósítóként is dolgoztattak pár ismert YouTuber arcot.

Hova tovább? Mi lesz ennek a vége?

Egyenlőre nem tudni, viszont nagyon kíváncsiak vagyunk a véleményetekre:

Net vs TV
Te örülsz annak, hogy a videósok a tévében szerepelnek?

 

Írta: Szecso

Ha végeztél a cikkel, nézz bele legújabb epizódunkba!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Kövess minket!

67,000RajongóLike
165,000KövetőKövess be
162,400KövetőKövess be
360,000FeliratkozóFeliratkozás

Legfrissebb

Insta