A Juventus Rádió kedd esti Radio Tours műsorában az év szállodája verseny nyerteseinek képviselői szólaltak meg, valamint Dr. Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének alelnöke beszélt a díj kiosztásának szempontjairól és a 2015-ös várható tendenciákról.
Az Év Szállodája verseny résztvevőit öt alapvető szempontrendszer szerint pontozták – mondta el Dr. Niklai Ákos. Ezek közé tartozott a szállodák gazdasági teljesítménye, a szolgáltatások minősége és a vendégek elégedettsége, az innováció, a tréningek rendszere, valamint a társadalmi felelősségvállalás is. Ezek követelményeknek megfelelve négy nyertest hirdettek ki:
- Corinthia Hotel Budapest *****
- Mamaison Hotel Andrássy Budapest ****
- hévízi Hotel Európa Fit ****
- Bo18 Hotel ***
“Nagyon nagy volt a verseny, és mi nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ilyen erős mezőnyben is képesek voltunk jó helyezést elérni. Úgy érzem, megküzdöttünk ezért a címért, és megérdemelten jutottunk a dobogó csúcsára – mondta el Döry Gábor, a Corinthia Hotel Budapest kommunikációs igazgatója.
„Immár 120 éve vagyunk jelen Budapesten. Jelenlegi szolgáltatásaink így egyrészt a tradíciókra épülnek , ami eddig is nagy elégedettséggel töltötte el vendégeinket, ezeket természetesen továbbra is alkalmazzuk, de emellett az innovációra is törekszünk.”
A Corinthia Hotel kommunikációs igazgatója azt is hozzátette, hogy számukra kiemeltem fontos a társadalmi felelősségvállalás is, így erre külön projekt team felügyel. A visszacsatolások és kérések alapján keresik azon lehetőségeket, ahol hatékonyan tudnak segíteni. Szoros együttműködésben dolgoznak mind a Mikulásgyár, mind pedig a Csodalámpa egyesületekkel.
A szálloda hétvégi programja is hozzásegítette őket az Év Szállodája címhez. A gyakran hazai közönség által is látogatott Sunday Brunch, avagy vasárnapi reggeli-ebéd kellemes kikapcsolódást nyújt hetente megújuló tematikájával.
Az Andrássy út palotaszerű épületei között található a szintén Év Szállodája címet nyert Mamaison Hotel Andrássy, mely Hajós Alfréd tervei alapján épült. Art deco stílusú szobái valami mást, valami újat nyújtanak a vendégeknek, azonban Anek Dóra, a hotel értékesítési igazgatója elmondása szerint mégis leginkább az egyediség és az alapszolgáltatásokon túlmutató kedveskedések hozták meg számukra a sikert.
„Az Andrássy út meghatározó része, tengelye Budapestnek, olyan terület, melyet a turisták biztosan nem hagynak ki. Az itt található szállodáknak természetesen ez pozitív dolog, azonban nem jelenti automatikusan a sikerüket is” – mondta el Anek Dóra. „Mi olyan szolgáltatásokkal igyekszik meggyőzni az idelátogatókat arról, hogy jó döntés volt minket választani, mint például az ínyenc reggeli és az élményfaktor újabb szintre emelése.”
A hévízi Európa Hotel Fit Front Office Menedzsere, Király László elmondta, a hagyományos hévízi szolgáltatások mellett szállodájuk olyan plusz szolgáltatásokat is nyújt, mint például a denevérpad, a humino kezelés vagy a krio szauna. Ezek mind hozzájárultak ahhoz, hogy 2014-ben elnyerjék az Év Szállodája címet.
Hévíz köztudottan közkedvelt helye az orosz turistáknak, ők pedig a pletykák szerint csak saját nyelvükön szeretnének kommunikálni. Az igényeknek megfelelően a szálloda rendelkezik anyanyelvi tolmácsokkal, és a dolgozóinak nagy részei is könnyedén elboldogul az orosz nyelvvel.
„Nagy hangsúlyt fektetünk az innovációra is. Legújabb fejlesztésünk a szállodához tartozó lézerközpont, ahol mind nőgyógyászati, bőrgyógyászati, de akár horkolásmegszüntető lézeres kezeléseket is igénybe vehetnek látogatóink” – tette hozzá Király László.
A rejtélyes nevű Bo18 Hotel is az első helyezettek között találhatta magát. Péter Zsuzsa értékesítési igazgatóhelyettes beavatott minket a titokba: a név a tulajdonosok nevéből ered, a hozzá csatolt 18-as szám pedig a házszámot takarja. Külön érdekesség, hogy nevük dánul a lakni, élni szóval egyenlő.
Nyolcadik kerületi elhelyezkedése cseppet sem veti vissza sikereiket. A sokak szerint négy csillagot is megérdemlő szálloda, kategóriájához képest rengeteg plusz szolgáltatással rendelkezik, így nagy meglepetést – és örömet – okoz vendégeinek, mikor azok szembetalálják magukat a szombati csokifondüvel, vagy éppen a wellness sarokkal. „A mi célunk nem az, hogy négycsillagos szállodává érjünk, hanem hogy a háromcsillagosok között a legjobbak legyünk – mondta Péter Zsuzsa.
„Az Év Szállodája cím elnyerése nagy öröm a hotelek számára. Egyfelől az intézmény a külső kommunikációjában hasznosíthatja, másfelől pedig a belső, a személyzet felé történő kommunikációjában. Fontos, hogy megmutathassuk a munkatársaknak, hogy igenis megérte az egész éves hajtás és erőfeszítés, hiszen most itt állhatnak, a magyar szállodarangsor elitjében” – foglalta össze Miklai Ákos. – „ 2015-ben, reményeink szerint, ez a növekvő és fejlődő tendencia folytatódik majd, de ez persze, nagyban függ az intézmények kommunikációjától és marketingtevékenységétől. Összességében elmondható: minden szálloda a maga szerencséjének kovácsa. Sok sikert kívánok nekik a jövő évre is!”