A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által meghirdetett Év Szállodája 2014 pályázaton az 5 csillagos kategóriában a Corinthia Hotel Budapest nyert. Döry Gáborral, a szálloda kommunikációs igazgatójával beszélgettünk.
Minek tulajdonítja az elmúlt év olyan nagy sikereit, mint az Év Szállodája cím vagy a Tripadvisor Traveler’s Choice Awards szavazásán elnyert díjak?
A Tripadvisor díjait a vendégek visszajelzései alapján kaptuk meg, ami különösen értékes nekünk. Nagyon fontos számunkra a személyes kötődés kialakítása, a közvetlen kapcsolattartás a vendégeinkkel. Bár én magam inkább irodában dolgozom, igyekszem minél több időt tölteni a vendégek között. Spontán beszélgetéseket kezdeményezek, érdeklődöm, mit terveznek ittlétük alatt és igyekszem jó házigazdaként segíteni nekik. Ezt tapasztalom a munkatársaim részéről is.
Az Év Szállodája pályázat elbírálásakor fontos szempont az innováció is. A Virtual Plannerről tudna néhány szót mondani?
Ez egy Magyarországon, de még a Corinthia nemzetközi hálózatában is egyedülálló alkalmazás, ami a konferenciaszervezők munkáját segíti. A rendezvény helyszínét 3D-ben is meg lehet tervezni, a berendezésen és a dekoráción variálni. A megrendelőnknek nem is kell elképzelnie az elrendezést vagy más részletet, ténylegesen lát mindent.
A konferenciák kapcsán egy újabb innovációval álltak elő, a „Sleep to perform” illetve a „Food for thought” szolgáltatásokkal.
A konferenciákhoz kapcsolódó szolgáltatásaink sora a köré rendeződik, hogy stresszmentesen és sikeresen lehessen a rendezvényeket lebonyolítani. Ezek az új, most bevezetésre kerülő szolgáltatások is a konferencián részt vevők kényelmét szolgálják. Elősegítik, hogy a rendezvények alatt kizárólag az esemény sikerességével foglalkozhassanak és minden más fiziológiailag hátráltató tényezőt kiiktathassanak. A Food for thought szolgáltatás keretében a neves szakértőkkel kialakított étkezési csomagokat minden aggodalom nélkül fogyaszthatják, nem fognak a résztvevők a koncentrálóképességükből veszíteni még ebéd után sem, fókuszáltak, fittek maradnak. Valójában, ez nem is egyszerűen csak egy szolgáltatás, mert a tanácsok betartásával egyfajta életmódváltást segít elő.
Nagy siker a Grand Budapest Hotel című film. A filmbeli szállodával sok hasonlóságot mutat a Corinthia épülete. Hatott ez a filmturisták érkezésére?
Igen, a film bemutatásakor készültünk a sok programon túl egy 3 éjszakás csomaggal is, melynek célja, hogy bemutassa, hogyan működött a filmhez hasonlóan abban a korban egy ötcsillagos luxusszálloda, illetve, hogyan működik ma és mik a hasonlóságok. Olyan különlegességeket tartalmaz továbbá, mint gyalogos városnéző túra, mely Budapest népszerű filmforgatási helyszíneit mutatja be, illetve a szállodában tartandó speciális túrát, mely többek között a magyarországi film- és mozitörténettel is foglalkozik, amiben a szálloda bálterme meghatározó szerepet játszott.
A film eddig nyert egy Golden Globe-ot, valamint 9 Oscar jelölésből 4-et díjra váltott.
kép: feroshnews.co.uk