Így lesz teltházas koncerted

Rovat

Megosztás

Heteken keresztül éjt nappallá téve készültetek a koncertre, ahova végül a vártnál sokkal kevesebben jöttek el, vagy épp teltházas volt, de a végén rájöttök, hogy a sok hirdetés miatt alig van profitotok. Elég elkeserítő, hiszen úgy érzed mindent megtettél, ahol tudtál hirdettél. Azon gondolkodsz, mit rontottál el? Lehet, hogy semmit, csak máshogy kellett volna. Az USP segítségével elmondjuk, hogyan – írja a www.zene.hu.

A régi technikák nem működnek

Amíg pár évtizede még elég volt néhány plakát, szórólap vagy a Peti Est, ma már sokkal több kell ennél, mert egyszerűen hatástalanok. Ennek számtalan oka van: sokkal magasabb a koncertre járók ingerküszöbe, több hatás éri őket.

Ő az, akit el kell hoznod a koncertre.

Minket – egy átlag magyar fiatalt – naponta több ezer inger ér. Unalomig ismételt de igaz: multitasking üzemmódban élünk: mindig egyszerre több dolog teszünk.  Utazás, vagy olvasás közben hallgatunk zenét, annyira online, hogy naponta rengetegszer átfutjuk Facebookot, az Instát, miközben csetelünk, akár több emberrel is egyszerre, posztolunk, megosztunk. Úgy tűnik, hogy könnyű elérni minket, hiszen tudjuk, hol vannak, és mit tesznek, de nem. A kulcs nem az elérés, hanem, hogy tudsz-e hatni rájuk.

Kutatások szerint az ingerküszöb magasabb, a célzott hirdetések hatástalanok, mert mikromomentumokká váltak: ma, már csak egyetlen pillantás vetünk a plakátra, egyetlen másodperc alatt döntünk sorsokról – jobbra húzzuk-e –, és másodpercek tört része alatt döntünk like-ról, share-ről, vagy éppen okézunk-e le egy eseményt, amire aztán majd jól nem megyünk el, hisz nem gondoltuk komolyan. Vagy el is felejtettük, hiszen egyetlen másodperc alatt döntöttünk, és soha többet nem hallottunk róla.  Az – ilyen – hagyományos marketing mára a legeslegtöbb esetben hatástalan.

Van-e megoldás?

Ettől függetlenül számtalan lehetőséged van arra, hogy megszervezz egy olyan koncertet, amire valóban sokan elmennek, és amelyik tényleg megmozgatja, érdekli a célközönségedet, de tudnod kell, hogy a mai fiataloknál mindössze pillanatnyi figyelmet kaphatsz. Ez gyakran nem elég. Más megoldás kell!

Azt tudtad, hogy mára legalább 4 alkalommal kell találkoznia egy üzenettel, hogy meg is értse, feldolgozza, és pontos döntést tudjon róla hozni?

Vannak mindenképpen szükséges, kihagyhatatlan lépések:

·         hirdetsz a Facebookon „célcsoportra lőve”,

·         a lehető legtöbb helyre megpóbálsz kihelyezni szórólapot

De ezek mellett be kell vetned új kommunikációs csatornákat, és eszközöket:

·         a zárt csoportokat,

·         a YouTubereket, Instásokat,

·         és olyan lokális lehetőségeket is ki kell használnod, amikre eddig nem gondoltál, és lehet, hogy a létezéséről sem tudsz.

Egyetlen példa: tudtad, hogy a középiskolákban szóló rádiókon keresztül több, mint 180 000 középiskolást érünk el? Nemcsak a koncerted tudod ebben hirdetni, de a rotációba is gond nélkül be tudsz kerülni, így akár heti 2-3 alkalommal a dalod fog szólni az iskolai szünetekben.

Ott kell lenniük

Ha legközelebb koncertet szervezel, dalt adsz ki, vagy szeretnéd, ha a zenekarod ismertebb lenne, tudd, hogy mi teljesen új lehetőségekkel kommunikálunk a rajongóiddal. Számtalan, olyan lehetőségünk van elérni a középiskolásokat és a főiskolásokat, egyetemistákat, amelyiket te nem biztos, hogy tudsz használni. Kérdés, hogy kell-e tudd használni, hisz a te dolgod, hogy magas színvonalon adj elő, miénk, hogy legyen kinek.

Ha kell kiküldjük az anyagotokat a rádióknak, ha kell százezres nézettségű Instásokkal és Youtuberekkel promótáljuk a koncertet. Nem elégszünk meg azzal, hogy visszajeleztek ezren az eseményre, akkor tuti jó koncert lesz, segítünk, hogy el is menjenek!

Minden jó ha a vége jó

Az USP több együttes koncertjének hirdetésében segített. Kattints, és vedd fel velünk a kapcsolatot. USP – így elérheted a teltházat

A cikk a Nemzeti Kulturális Alap Cseh Tamás Programjának támogatásával készült.

Ha végeztél a cikkel, nézz bele legújabb epizódunkba!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

Kövess minket!

67,000RajongóLike
165,000KövetőKövess be
162,400KövetőKövess be
360,000FeliratkozóFeliratkozás

Legfrissebb

Insta