A jedik, Thor és Mickey egér egy lapon? Mindaz, amit a Disney-nek köszönhetünk. Hogy néz ki ez a siker számokban?
90 évvel a híres Mickey Mouse létrehozása után, a Walt Disney szellemi öröksége továbbra is szórakoztatja a gyerekeket és a felnőtteket egyaránt szerte az egész világon. A Disney 2018-ra a világ egyik legerősebb márkájává nőtte ki magát.
A Walt Disney Company a negyedik leghíresebb cég a világon, előkelő helyet foglalva el közvetlenül a Google mellett a sorban. A vállalat 2017-ben 55 milliárd dollár bevételt produkált.
1923-ban rajzfilm-stúdióként alakult, majd médiahálózatok, parkok, üdülőhelyek és fogyasztási cikkek is kezdtek kötődni hozzá. A Walt Disney médiahálózata szerzi a Disney összbevételének egyharmadát. Ehhez sorolhatjuk a Disney Channelt, az ESPN-t, a History-t, a Lifetime-ot, az A&E-t, az FYI-t és az LMN tévécsatornát is. Filmstúdiója a világelsők között szerepel. Az ő tulajdonukban áll a The Muppets Studio, a Pixar Animation Studios, a Marvel Entertainment és a George Lucas Lucasfilm stúdiók is.
A Disney messze a legnagyobb szórakoztatópark lánccal rendelkezik, 2015-ben versenytársuk, az OCT (Overseas Chinese Town) bevételének négyszeresére tettek szert, 2017-re pedig 150 millió résztvevőt tudhattak magukénak. Az egyik legnagyobb nagy hajó- hajóút is a Disneyhez kötődik, így jelentősen helytállnak a tengerjáró iparban is, a hatodik helyet foglalja el ebben a tekintetben a világranglistán.
A fogyasztói piacon a Disney 2017-ben világszerte vezető szerepet tölt be. Ebben az évben a Disney Consumer Products globális kereskedelmi értékesítése 53 milliárd dollár volt legközelebbi versenytársáé mindössze 23,2 milliárd dollárt jegyzett fel. Az engedélyezés és kiadás terén 3,26 milliárd dollár bevételt, a kiskereskedelmi és egyéb szegmensekben pedig 1,58 milliárd dollárt tudhattak magukénak.
Borítókép:cnbc