Bécsben jelenleg öt metróvonal működik: az egyes, a kettes, a hármas, a négyes és a hatos. Tanakodhatunk, hogy vajon miért maradt ki az ötös metróvonal. Nem kimaradt, hanem elmaradt. Az átadás. A tervezet az ötös bécsi metróvonal megépítésére elkészült, azonban máig nem kezdték el a tényleges építési munkafolyamatokat.
Mivel a többi metróvonal megépítése sokkal sürgetőbb volt, és erre a már 1967-ben is eltervezett vonalra nem jutott elég pénz. Azonban tavaly egy szavazást hirdetett a bécsi közlekedési központ, a Wiener Linien, hogy türkizkék vagy rózsaszín legyen-e az új vonal színe a térképeken és a megállókban: a szavazók pedig a türkiz mellett döntöttek.
Jelenleg így néz ki a Bécs metróhálózata:
Összesen nyolc megállós metróvonalra tervezik az 5-ös metrót, melyet elképzelések szerint 2023-ban adnának át, viszont csak a Frankhplatz és Karlsplatz közötti vonalat töltenék meg szerelvényekkel ekkor. A teljes metróvonal 2030-ban kelne életre Elterleinplatz és Karlsplatz között.
Tervek szerint így néz ki Bécs metróhálózata 2030-tól:
Különlegessége, hogy a jelenlegi 2-es metró több megállóját átcsoportosítják az épülő 5-ös metróhoz, így a Karlsplatz, Museumquartier és Volkstheater nevű állomások már az új metróvonal részei lesznek majd.
A kettes vonalát pedig elterelik és a hármas metrót Neubaugassénél és a négyes metrót Pilgramgassénál keresztezni fogja, majd egészen Wienerbergig fogja vinni utasait négy új megállóval kiegészülve.
Borítókép: Wikipédia